Skip to main content
فهرست مقالات

نگرشی کاربردی برای اجرای مؤثر کایزن

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کایزن ،مدیران ،ژاپن ،مدیریت ،کارکنان ،کیفیت ،کنترل کیفیت ،سازمان ،گمبا ،اجرای مؤثر کایزن ،موفقیت ،روش‌های مدیریت ژاپنی ،استقرار نظام کایزن ،مدیریت گمبا و مدیریت سه‌بعدی ،بهبود ،ایجاد کایزن ،تولید ،آموزش ،دورنمای اصلی روش‌های مدیریت ،استانداردها ،کار ،نوآوری ،روش ،اجرای موفقیت‌آمیز کایزن ،بهبود مستمر ،عدم موفقیت در استقرار نظام ،کنترل کیفیت جامع ،نظام پیشنهادات ،اصلی ،اصول بنیادی کایزن

دورنمای اصلی روش‌های مدیریت ژاپنی در زمینه‌های مختلف از جمله ارتقاء بهره‌وری،کنترل کیفیت‌ جامع،تولید به هنگام و روابط انسانی،همگی را می‌توان در واژه کایزن خلاصه کرد.ایجاد کایزن،پیشرفت را در تمام فعالیت‌های کسب و کار ممکن می‌سازد.به همین دلیل مقاله حاضر به تشریح مفاهیمی می‌پردازد که‌ اجرای موفقیت‌آمیز کایزن را در سازمان‌های مختلف تضمین می‌کند.در این مقاله ابتدا فضای مفهومی واژه‌ کایزن تعریف و سپس اصول بنیادی کایزن شامل کارکرد حرفه‌ای کایزن،ارتباطات اثربخش و مدیریت سه‌ بعدی که در استقرار و اجرای موثر کایزن نقش حیاتی ایفا میکند،مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.مقاله‌ حاضر به بیان این موضوع می‌پردازد که در طراحی و اجرای مؤثر و کارآمد کایزن روش‌1 PDCA یاژ 2 CAPD ،آموزش،انگیزش،نظام پیشنهاددهی،عملیات 5S ،حلقه‌های کیفیت،مدیریت گمبا و مدیریت‌ سه بعدی نقش مهمی داشته و عدم توجه کافی به عوامل یاد شده و نیز غفلت از سایر عوامل موجبات عدم‌ موفقیت در استقرار نظام کایزن را فراهم می‌آورد.

خلاصه ماشینی:

"رسیدند که این روش باید متناسب با فضای فرهنگی و کاری ژاپن بهبود یابد. ویژگی نخست این مدیریت دید بلند مدت ده ساله برای تبیین هدفهای سازمان می‌باشد. فعالیت‌هایی باشد که تحت عنوان کایزن در ژاپن صورت گرفته است. کایزن مهمترین مفهوم در مدیریت ژاپنی و رمز موفقیت رقابت این کشور است. موضوع است که اجرای مؤثر مدیریت ژاپنی با ایجاد فرهنگ مناسب در سازمان قابل‌ لذا هدف از این مقاله بررسی ابعاد و مفاهیم کایزن به منظور ایجاد شرایطی است که از استراتژی کایزن بر این باور است که استانداردها طبیعتا به صورت آزمایشی تدوین‌ لذا فلسفه کایزن بر این اصل استوار است که شیوه زندگی انسان اعم از زندگی شغلی،زندگی اجتماعی و اصلاحی لازم شناسایی و در اجرا این اقدامات به منظور تحقق اصلاحات انجام می‌شود. فراهم آورده و در واقع یک فعالیت راهبردی در موفقیت اجرای کایزن است. هدف راهبردی آموزش این است که مشکلات احتمالی به وجود آمده بر اثر فرآیند تغییر رقابت به منظور استقرار مناسب کایزن در سازمان است. اصلی بهبود هر فعالیت می‌داند،لازم است برای رسیدن به هدفهای تعیین شده افراد دارند و اگر این کار به صورت اصولی در سازمان به اجرا درآید نتایج بسیار مطلوبی را در دهندگان قدردانی نموده و در واقع این حد اقل انتظاری است که افراد سازمان در برابر 4-ایجاد علاقه و انگیزه رد پرسنل به منظور این که انجام کار شخصی توسط خود فرد برای اجرای سیستم 5S بهتر است از یک قسمت به عنوان مدل استفاده نموده و سپس آن‌"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.