Skip to main content
فهرست مقالات

شیبه سازی سیستم صف خط اتوبوسرانی

نویسنده: ؛ ؛

کلید واژه های ماشینی : سیستم صف خط اتوبوسرانی ،اتوبوسرانی ،سیستم صف ،سیستم صف خط ،رسیدن اتوبوس به ایستگاه ،خط اتوبوسرانی ،مسافر کم‌حوصله از ایستگاه ،افراد حاضر در اتوبوس ،اتوبوس حاضر در ایستگاه ،اتوبوس به ایستگاه ،اتوبوس در ایستگاه ،خروج مسافر کم‌حوصله ،سیستم صف اتوبوسرانی ،حرکت اتوبوس از ایستگاه ،ورود مسافر به ایستگاه ،میانگین طول صف ،صف اتوبوسهای مسیر ،تعداد افراد صف ایستگاه ،اتوبوسی در صف ،اتوبوس از ایستگاه ،عملکرد سیستم ،متغیرهای اصلی خط اتوبوسرانی ،طول صف ،مسافر به ایستگاه ،صف اتوبوسهای ایستگاه ،رسیدن اتوبوس ،زمان رسیدن اتوبوس ،صف اتوبوسرانی ،مسافر کم‌حوصله ،میانگین زمان بیکاری اتوبوسها

یکی از مهمترین مسایل پیش روی مدیران امروزی،چگونگی تامین،تخصیص و بهره‌برداری از منابع محدود،دستیابی به بهترین عملکرد است.سیستم‌های حمل‌ونثل‌ شهری نیز با چنین مسایلی مواجه هستند.این سیستم‌ها،بنا به تأثیر عمیقی که بر سیستم‌های اقتصادی،اجتماعی و سیاسی دارند،باید علاوه بر درآمدزایی،رضایت‌ مسافران و حیثیت اجتماعی خود را نیز مد نظر قرار دهند.در این مقاله،برای بهبود عملکرد سیستم صف خطوط اتوبوسرانی شهری در تهران،یک مدل شبیه‌سازی ارایه‌ شده است.به وسیلهء این مدل،چگونگی رفتار سیستم در موقعیتهای گوناگون بررسی و یک‌"سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری‌"1برای آن،ارایه گردیده است.با استفاده از این‌ سیستم،می‌توان تاثیر تغییرات متغیرهای اصلی خط اتوبوسرانی را بر کلیت سیستم،به ویژه‌ خروجی‌های آن مشاهده نمود.در این تحقیق به عنوان نمونه خط 427 اتوبوسرانی شرکت واحد اتوبوسرانی از میدان نازی آباد تا میدان انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.