Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی: تحولات، چالشها و راهکارها در هزاره سوم

نویسنده:

(28 صفحه - از 147 تا 174)

کلید واژه های ماشینی : بازار ،بازاریابی ،اطلاعات ،مشتری ،سازمان ،تجاری ،فرآیندهای ،ساختار ،چالشهای ،محصولات ،رقابتی ،مدیریت ،نگرش ،مشتریان ،واحد بازاریابی ،عملیات بازاریابی ،فرآیندهای عملیاتی ،ارزش ،بخش بازاریابی سازمانهای تجاری ،عملیات جدید بازاریابی ،ماهیت ،شرکتهای تجاری ،ارزش فعالیت‌های بازاریابی در شرکت‌ها ،مزیت رقابتی ،ساختار وظیفه‌ای و نگرش بازاریابی ،محیط ،واحد ،مهارتهای ،واحد بازاریابی و تحول فرآیندی‌های ،کار

خلاصه ماشینی:

"تحت تأثیر این تحولات،پدیده‌های‌ جدیدی در عرصهء کسب وکار رو به ظهور دارد که بر سرنوشت بازاریابی تأثیر شگرفی‌ خواهد داشت که برخی از آنها عبارتند از: الف-مؤسسه‌های مجازی:1مؤسسات مجازی،به عنوان‌سازوکاری برای هماهنگی، یکی از مهمترین پدیده‌های عصر الکترونیک و ارتباطات است که بیشتر ماهیت‌ شبکه‌های بین سازمانی از آن برداشت می‌شود. چالشی که این تحول بر بازاریابی تحمیل‌ می‌کند نخست لزوم ایجاد شیوه‌هایی برای نزدیک‌تر شدن به مشتری است و دوم‌ کسب تجاری است که به واسطهء آن بتوان بر پیچیدگی حاصل از بازارهای چند کانالی،فائق آمد. 5-استراتژیهای ساختاری سازمانهای تجاری در شرایط جدید محیطی با توجه به ماهیت تحولات حاکم بر محیط تجاری،و لزوم اتخاذ استراتژیهای ساختاری‌ متناسب با این‌گونه تحولات،واکنش اغلب شرکت‌ها اقدام به مهندسی مجدد ساختارهای‌ سازمانی،حول سه فرایند اصلی نوآوری،عملیات،و ارتباط با مشتری است. اهمیت ترتیبات جدید ساختاری در شرکتهای تجاری و نوع ارتباطات و ماهیت آنها در سازمانهای عصر جدید در این است که طراحی مجدد فرآیندهای تجاری،نقش خود را در ساختاربندی مجدد شرکتها و قالب تمرکز بیشتر بر مشرتی به نحو احسن ایفا می‌کند. فرایندهای سنتی بازاریابی تحت فشار دو شیوهء جدید رقابت،مزیت خود را از دست دادند: (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل شمارهء 2-رقابت برمبنای مزیتهای ارزشی ناشی از استراتژیهای جدید ساختاری 1-دستهء اول رقبایی هستند که به واسطهء"ارزش قیمتی‌"(مزیت قیمتی یا هزینه‌ای) متمایز می‌شوند. ج-بازاریاب به عنوان استراتژیست:در این مفهوم،بازاریابی به عنوان یک واحد سازمانی‌ که فقط به عنوان پشتیبانی فروش به حساب آید مطرح نیست بلکه متخصصین واحد بازاریابی-به دلیل تمرکز شرکتها بر مشتریان و آشنایی کامل بازاریابان نسبت به بازار- در تدوین استراتژی‌های کلی شرکت نیز دخالت داده می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.