خلاصه ماشینی:
3-1-تحولات ناشی از جهانی شدن بازار1گاردا2(1998)و لیزر3(1993)،از بین المللی شدن به عنوان چالشی یاد کردهاند (1)- Market Globalization (2)- Garda (3)- Leser که بیشترین تأثیر را بر بازاریابی داشته است.
تحت تأثیر این تحولات،پدیدههای جدیدی در عرصهء کسب وکار رو به ظهور دارد که بر سرنوشت بازاریابی تأثیر شگرفی خواهد داشت که برخی از آنها عبارتند از: الف-مؤسسههای مجازی:1مؤسسات مجازی،به عنوانسازوکاری برای هماهنگی، یکی از مهمترین پدیدههای عصر الکترونیک و ارتباطات است که بیشتر ماهیت شبکههای بین سازمانی از آن برداشت میشود.
چالشی که این تحول بر بازاریابی تحمیل میکند نخست لزوم ایجاد شیوههایی برای نزدیکتر شدن به مشتری است و دوّم کسب تجاری است که به واسطهء آن بتوان بر پیچیدگی حاصل از بازارهای چند کانالی،فائق آمد.
5-استراتژیهای ساختاری سازمانهای تجاری در شرایط جدید محیطی با توجه به ماهیّت تحوّلات حاکم بر محیط تجاری،و لزوم اتخاذ استراتژیهای ساختاری متناسب با اینگونه تحوّلات،واکنش اغلب شرکتها اقدام به مهندسی مجدد ساختارهای سازمانی،حول سه فرایند اصلی نوآوری،عملیات،و ارتباط با مشتری است.
تحت این شرایط،شرکتها، استراتژیهایی مانند اتحادهای استراتژیک با رقبا،عرضهکنندگان،مراکز مشاورهای،و مشارکت با سایر سازمانها در انجام وظایف تجاری را به عنوان استراتژیهای کلیدی برای ارائهء محصولات جدید به بازار پذیرفتند.
اهمّیّت ترتیبات جدید ساختاری در شرکتهای تجاری و نوع ارتباطات و ماهیّت آنها در سازمانهای عصر جدید در این است که طراحی مجدّد فرآیندهای تجاری،نقش خود را در ساختاربندی مجدّد شرکتها و قالب تمرکز بیشتر بر مشرتی به نحو احسن ایفا میکند.