Skip to main content
فهرست مقالات

ارزیابی طراحی کیفیت فراگیردر شرکت های متوسط: نتیجه تحقیق

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 205 تا 228)

کلید واژه های ماشینی : کیفیت، کیفیت فراگیر، شرکتهای متوسط، اطلاعات، ارزیابی، ارزیابی طراحی کیفیت فراگیر، مدیریت کیفیت فراگیر، مدیریت، پرسنل، رقابت

خلاصه ماشینی: "جدول 1:تقسیم‌بندی شرکتهای مصاحبه شده و تعداد پاسخهای دریافتی توسط دپارتمان‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2-نتایج توصیفی پیشرفت روش کیفیت مفهوم«کیفیت»،همواره در شرکتها موجود بوده و امکان شناخت پیشرفت وسیعی را در طول 15 ساله اخیر داده است. برای شرکتهای متوسط و متعدد به‌ عنوان تأمین‌کننده برای شرکتهای بزرگ،اجرای سیاست تضمین کیفیت،معیارهای‌ انتخاب و ارزیابی بازدهی پیمانکاران را تغییر داده و«تشویق»وسیله‌ای برای تداوم و ادامهء حیات مؤسسات گشته است BELLEY,BILLETTE,1995 جالب آن که نگرش کیفیت بکار برده شده در همهء شرکتها،شرکتهای متوسط را به‌ تغییر سازماندهیشان رهنمون ساخت و این سازماندهی‌ها هم به نوبهء خود،تغییر و تحولات اساسی‌ای را در روشهای کاری و طرایح ابزار تولید در جهت بهبود بیشتر آنها، به دنبال داشتند. این شرکتها از مجموع ابزار و روشهای مدیریت فوق استفاده می‌کنند (48%)،تعدادی از آنها هم اظهار می‌دارند که اقدام به اجرای کار مدیریت مشارکتی‌ کرده‌اند:یعنی اطلاعات‌رسانی به پرسنل و آموزش آنها،تشکیل گروه تحقیقاتی و گروه‌ حل مشکلات(62%)،اما تعداد اندکی از شرکتها موفق می‌شوند نتایج دستاوردهای‌ مورد انتظار از روش مدیریت مشارکتی را محاسبه کنند(17%)و بنابراین،روی عناصر کیفی نظیر افزایش اعتبار شرکت تأکید می‌کنند. 2-3-تفسیر نتایج نتایج این پژوهش،از دو جهت،مهم هستند: *بیلان اقتصادی و اجتماعی مفهوم کیفیت در اکثر شرکتها،مثبت اعلام می‌شود، روشهای اجباری و تحمیلی توسط شرکتهای بزرگ،در قالب گواهینامهء ایزو 9000 تجلی می‌یابند؛بنابراین،روشهای فوق که فقط می‌توانند به اهدافی محدود پاسخگو باشند،باید در قالب یک سیاست کلی‌تر برای ایجاد انگیزه در پرسنل مطرح شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.