چکیده:
ضرورت توجه به اخلاقیات در مدیریت دولتی،پژوهشها و مطالعات متعددی بدنبال داشته است.بیگمان تقویت اخلاقیات در بخش عمومی میتواند نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سازمانهای عمومی و افزایش مشروعیت این سازمانها در انظار عمومی ایفا کند.در این مقاله سعی شده است تا ضمن تبیین مفهوم اخلاق در مدیریت دولتی و ضرورت توجه به آن در خدمات عمومی،چارچوبی برای ارزیابی زیرساختهای اخلاقی ارائه شود.در خاتمه نیز به چگونگی تقویت زیر ساختهای اخلاقی و نتیجهگیری از مباحث پرداخته شده است.
خلاصه ماشینی:
"اخلاقیات از جمله موضوعاتی است که اندیشمندان مدیریت دولتی از سالها پیش به اهمیت و نقش آن در ساختار نظام اجتماعی پی برده و با انجام مطالعات و پژوهشهای
غیر اخلاقی در بخش دولتی حرکت کنند زیرا توجه به اخلاقیات و استراتژیهای مربوط
زیرساختهای اخلاقی میتواند چالش جدی فراروی مدیریت دولتی قرار دهد.
اخلاقیات در بخش دولتی را مورد تاکید قرار داد تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف زیر ساختها بتوان اقدامات مفید و سازندهای در راستای رفع ضعفها و برجسته کردن
ارزیابی اجزای زیرساخت اخلاقی این فرصت را برای مدیریت دولتی فراهم
اجزای هشتگانه فوق در این مجال کوتاه امکانپذیر نیست در ادامه چگونگی تقویت برخی از زیرساختهای اخلاقی مذکور و نقش اهمیت هرکدام از سازوکارهای مورد
منشور اخلاقیات سازمانی بیانیهای است که رفتار حرفهای مطلوب و اخلاقی را
اخلاقیات در بخش دولتی ابرازی است برای بهبود رفتار اخلاقی در میان اعضای
درآمد و در منظور کارکنان قرار گرفت ارزشهای موردنظر سازمان به اعضا منتقل و رفتار اخلاقی آنها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
اهداف منشور اخلاقیات سازمانی و تاثیر آن در ارتقاء رفتار اخلاقی نیز مورد بررسی قرار
اخلاقیات میتواند تاثیر خوبی بر ارتقای رفتار اخلاقی داشته باشد.
کنند که عضو سازمان از طریق آن بتواند رفتارهای غیر اخلاقی را افشاء کند.
تاثیر رفتار مدیریت سازمان بر ایجاد فرهنگ اخلاقی تا حدی است که میتوان گفت
اخلاقی را میتوان با سازوکارهای متفاوتی تقویت کرد و این امر گرچه ممکن است از
اجرایی و رویکرد فرهنگی با نهادینه کردن رفتار اخلاقی در فرهنگ سازمان میتواند"