Skip to main content
فهرست مقالات

معیارهای انتخاب تجربه در مستندسازی تجارت مدیران

نویسنده: ؛

پاییز و زمستان 1382 - شماره 39 و 40 علمی-ترویجی (22 صفحه - از 209 تا 230)

کلید واژه های ماشینی : معیارهای انتخاب تجارب ،مستندسازی تجارت مدیران ،فرایند اتخاذ تصمیم ،مستندسازی تجارب ،پیامدهای بروز مساله ،اتخاذ تصمیم ،شاخصهای پیچیدگی فرایند تصمیم‌گیری ،مستندسازی تجارب مدیران ،پیچیدگی فرایند تصمیم‌گیری ،بروز مساله ،انتخاب تجارب ،شاخصهای مستندسازی تجارت مدیران ،مدیر عامل ،قابلیت پیش‌بینی بروز مساله ،حاکم بر فرایند اتخاذ ،تجربه‌ی سازمانی ،تصمیم‌های برنامه‌ریزی شده ،فرایند تصمیم‌گیری ،تصمیم‌های برنامه‌ریزی ،تجربه‌ی مدیران ،تعداد گزینه‌های فراروی مدیر ،تجارت مدیران ،شاخصهای پیچیدگی ،معیارهای یاد شده ،یاد شده ،عوامل موثر بر بروز ،اجرای تصمیم ،مساله سازمانی ،پیامدهای اجرای تصمیم ،متقابل

در دنیای معاصر،فراخوانی،تقویت و انتشار دانش سازمانی از طریق مستند سازی تجارت مدیران به عنوان یکی از محورهای اساسی مدیریت دانش،مورد توجه‌ صاحبنظران و پژوهشگران مدیریت قرار گرفته است.مقاله‌ی حاضر با این پیش‌فرض که‌ تدوین شاخصهایی برای گزینش تجارب ارزشمند سازمانها:مقدمه‌ای اساسی برای‌ مستندسازی این تجارب است،پس از اشاره‌ای کوتاه به مفهوم تجربه‌ی سازمانی، ویژگیهای حاکم بر فرایند اتخاذ تصمیم یا تصمیم‌های تشکیل‌دهنده‌ی یک تجربه را به‌ عنوان مهمترین معیارهای انتخاب تجارب مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.در این‌ راستا معیارهای یاد شده و مصادیق عینی آن به کمک نوعی مطالعه موردی مستند تبیین‌ می‌گردد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.