Skip to main content
فهرست مقالات

روش تعیین کارایی سیستمهای مدیریت کیفیت در شرکتهای خدماتی

نویسنده:

(9 صفحه - از 92 تا 100)

کلیدواژه ها : ارزش افزوده ،روش ارزیابی ،جنبهء نظری موضوع ،افزایش بهره‌وری ،تعیین کیفیت

کلید واژه های ماشینی : تعیین کارایی سیستمهای مدیریت کیفیت ،روش تعیین کارایی سیستمهای مدیریت ،تداوم مناسب بودن سیستم کیفیت ،کیفیت ،مدیریت کیفیت در شرکتهای خدماتی ،سیستم کیفیت شرکتهای خدماتی ،کارکنان ،ایزو ،ارزیابی ،روش ،عوامل ارزیابی کارایی شرکت ،تعیین کارایی سیستم کیفیت ،میزان تداوم مناسب بودن سیستم ،سیستم مدیریت کیفیت شرکتهای خدماتی ،خط‌مشی کیفیت ،تعداد کل کارکنان شرکت ،تعداد کل کارکنان ،محاسبهء تداوم مناسب بودن سیستم ،امتیاز ،عوامل ارزیابی کارشناسان ،کارایی کل سیستم کیفیت ،جمع امتیاز گروه ،تعیین میزان تداوم مناسب بودن ،جمع کل کارایی کارشناسان ،نحوهء تعیین کارایی ،فروش ،استاندارد ایران ،فرم ،تعیین کارایی کارکنان ،تعیین کفایت سیستم کیفیت

آیا تابه‌حال به نحوهء تعیین کارایی و حصول اطمینان از تداوم مناسب بودن سیستم کیفیت شرکتهای خدماتی‌ (به خصوص آن گروه از شرکتهایی که موفق به دریافت گواهینامهء ایزو 9000 شده‌اند)فکر کرده‌اید.این مقاله الگویی مقدماتی‌ برای این مهم را پیشنهاد می‌کند.

خلاصه ماشینی:

"رجوع به متن استاندارد ایران-ایزو 9001 یادآوری:بند 4-1-3 استاندارد ایران-ایزو 9001 مقرر داشته است که‌1: مدیریت شرکت باید سیستم کیفیت را در فواصل زمانی معین و در حد کفایت مورد بازنگری قرار دهد،به‌طوری که از تداوم مناسب‌ بودن و کارایی سیستم کیفیت و برآورده کردن‌ نیازمندیهای ذکر شده در این استاندارد و اهداف و خطمشی بیان شده توسط شرکت اطمینان‌ حاصل شود. در این قسمت،لازم به یادآوری است که سه‌ روش کمی ساده برای انجام ارزیابی و تعیین‌ اثربخشی سیستم کیفیت شرکتهای خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است. 2-1 روش میانگین نسبی در این روش به منظور تعیین کارایی سیستم کیفیت‌ اجرا شده دو قسمت اصلی زیر مد نظر قرار گرفته است: @تعیین کارایی شرکت @تعیین کارایی کارکنان مسئول ارائهء خدمات برای هریک از موارد فوق،فرمهای ارزیابی‌ طبق نمونه‌های پیوست(در جدولهای شمارهء 1 و 2)تهیه و برای ارزیابی عوامل مندرج در آنها از 5 شاخص مطابق جدول زیر استفاده شده است که‌ امتیاز هریک از آنها براساس روش لیکوت به شرح‌ زیر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.