Skip to main content
فهرست مقالات

الگوی تدوین استراتژیهای آموزش کارکنان در سازمانها

نویسنده:

(19 صفحه - از 13 تا 31)

کلیدواژه ها : آموزش ،استراتژی ،برنامه‌ریزی استراتژیک ،آموزش کارکنان

کلید واژه های ماشینی : الگوی تدوین استراتژیهای آموزش کارکنان ،نظام آموزش کارکنان ،برنامه‌ریزی استراتژیک نظام آموزش کارکنان ،تدوین استراتژیهای نظام آموزش کارکنان ،استراتژی ،استراتژیها ،استراتژیهای آموزش کارکنان در سازمانها ،رسالت نظام آموزش کارکنان ،تدوین استراتژی ،سازمان ،نظامهای آموزش کارکنان در سازمانها ،محیط بیرونی نظام آموزش کارکنان ،مسائل استراتژیک نظام آموزش کارکنان ،تدوین استراتژیها ،نظامهای آموزشی کارکنان ارائه‌شده ،فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک نظام آموزش ،تدوین استراتژی نظام آموزش کارکنان ،جهت برنامه‌ریزی استراتژیک نظامهای آموزش ،الگوی تدوین استراتژی ،برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی ،محیطهای خارجی نظام آموزش کارکنان ،محیط ،رنامه‌ریزی استراتژیک ،برنامه‌ریزی استراتژیک ،ارزشیابی ،تدوین رسالت نظام آموزش کارکنان ،ارتباط استراتژیهای نظام آموزش کارکنان ،استراتژیهای نظام آموزش کارکنان ارائه‌شده ،کارکنان نظام آموزش کارکنان ،فرایند نظام آموزش کارکنان

رنامه‌ریزی استراتژیک را می‌توان فرایندی جهت شناخت عمیق رسالت یک سازمان یا یک نظام و یافتن چارچوبهایی‌ برای هماهنگی با تحولات محیطی دانست.برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی شامل استراتژیهایی دربارهء ویژگیهای منابع‌ انسانی در کل سازمان،فعالیتهای اصلی سازمان و سطح کارکردهای مختلف آن نظیر آموزش کارکنان،ارزشیابی عملکرد،حقوق، مزایا و غیره است. تدوین استراتژیهای آموزش کارکنان مستلزم یک الگوی نظری مناسب است.در این مقاله با توجه به بررسی کاربردهای‌ مختلف الگوی (SWOT) در سازمانهای بازرگانی و آموزشی،الگویی برای برنامه‌ریزی استراتژیک نظامهای آموزشی کارکنان‌ ارائه شده است.الگوی ارائه شده در قالب یک کار گروهی می‌تواند جهت برنامه‌ریزی استراتژیک نظامهای آموزش کارکنان در سازمانها مورد استفاده قرار گیرد.

خلاصه ماشینی:

"الگوی تدوین استراتژیهای آموزش کارکنان در سازمانها نوشتهء خدایار ابیلی،عضو هیئت علمی سازمان مدیریت صنعتی‌ و بابک علوی،کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهرانچکیده:برنامه‌ریزی استراتژیک را می‌توان فرایندی جهت شناخت عمیق رسالت یک سازمان یا یک نظام و یافتن چارچوبهایی‌ برای هماهنگی با تحولات محیطی دانست. قوانین‌ و مقررات نیروی انسانی در سطح کشور، سازمانهای اعتبار دهندهء آموزشی در محیط خارجی سازمان،بازار نیروی کار در محیط خارجی، شرایط اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژیکی محیطی، و موارد مشابه همگی می‌توانند بر استراتژیها و عملکرد نظام آموزش کارکنان در هر سازمانی تأثیر بگذارند و برای آن با توجه به استراتژیهای کل‌ سازمان و منابع انسانی فرصتهای جدید و یا تهدیداتی به وجود آورند. با توجه به مطالب مطرح شده نتیجه گرفته‌ می‌شود که رسالت نظام آموزشی کارکنان باید با توجه به رسالت و استراتژیهای کل سازمان و منابع انسانی آن تدوین شود،در غیر این صورت‌ نظام آموزشی تبدیل به یک زیر نظام ناهماهنگ با سایر اجزاء می‌شود و نمی‌تواند رسالت خود را در راستای کل سازمان تنظیم کند و طبیعی است که‌ در این صورت خروجیهای نظام آموزش کارکنان‌ در سازمان فاقد قدرت تأثیرگذاری بر فرایندهای‌ سازمانی و اثربخشی آنها خواهند بود. رکود اقتصادی می‌تواند شرایط جدیدی برای سازمان در مورد تأمین منابع مالی‌ نظام آموزش کارکنان ایجاد کند و یا تغییرات‌ تکنولوژیکی در سطح کلان باعث می‌شود تا نیازهای آموزش جدیدی در سطح کل سازمان‌ مطرح شود،به طور مثال گسترش استفاده از رایانه‌ در کلیهء سازمانها و فرایندهای کاری،امروز دانش‌ رایانه را به یک دانش استراتژیک تبدیل کرده‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.