Skip to main content
فهرست مقالات

سرمقاله

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، مدیریت عملکرد کارکنان پیشرفت مستمر، برنامه‌های مدیریت عملکرد کارکنان پیشرفت، ارزشیابی عملکرد کارکنان، مدیریت عملکرد، تحقق هدف ارتقای کارایی کارکنان، سازمانها، سیستم مدیریت ارزیابی عملکردی، رویکرد مطلوب مدیریت عملکرد، نظامهای سنتی مدیریت عملکرد، تنبیه، مسؤولیت، نظامهای، تعهد، رقابت، رویکرد، سرپرستان، نیازهای کارکنان، ادارهء کارکنان با توجه، عملکرد فرد بر عملکرد سیستمهایی، کارکنان مسؤولیت، کار، نظامهای عملکرد فرد بر عملکرد، سنتی، تحقق مطلوب مسؤولیت، ابداع مدیریت عملکرد، انتظار، نظامهای مدیریت عملکرد، پیشرفت، مبدل

خلاصه ماشینی: "در واقع اقدامات معمول و سنتی مدیریت عملکرد از کمک‌ مؤثر به تحقق هدف ارتقای کارایی کارکنان ناتوان است و قادر به پرورش کارکنانی ملزم و متعهد به اهداف سازمان نخواهد بود. اما در سازمانهای موفق امروز که در آنها رویکرد مطلوب مدیریت عملکرد با ماهیتی‌ غیر تنبیهی اعمال می‌شود،اموری چون تنزل درجه و تعلیقات انضباطی بدون پرداخت منسوخ‌ شده است و در عوض کارکنان مسؤولیت شخصی رفتار و تعهد خود نسبت به عملکرد رضایتبخش را شرط استمرار اشتغال خود تلقی می‌کنند. لذا کارکنان در برابر این انتخاب قرار دارند که آیا با متحول ساختن خود در سازمان باقی بمانند یا آن‌را ترک‌ کنند؟در ابتدا هدف از ابداع مدیریت عملکرد این بود که کارکنان را نسبت به احراز مهارتهای‌ خاص و همسو ساختن عملکردشان با اهداف و دستاوردهای مهم سازمان راهنمایی و تشویق‌ کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.