Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط وضعیت تحصیلی با وضعیت تغذیه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی شهر تهران

نویسنده:

ISC (11 صفحه - از 6 تا 16)

: هدف از انجام این تحقیق تعیین سوءتغذیه در دانش آموزان کم توان ذهنی شهر تهران وهمچنین بررسی ارتباط بین وضعیت تحصیلی با وضعیت تغذیه ای این دسته از دانش آموزان بوده است . به همین منظور %10 از جمعیت دانش آموزی تعدادی از مراکز آموزش استثنایی ویژه کودکان کم توان ذهنی که از نظر جغرافیایی درنقاط مختلف شهر تهران قرار داشته اند به عنوان نمونه مطالعاتی انتخاب شدند . مقادیر مربوط به انسان سنجی جسمانی تن سنجی دانش آموزان براساس روش استاندارد در مدارس تعیین شد، آنگاه با استفاده از نرم افزار و به منظور مشخص شدن وضعیت سوء تغذیه ، داده ها مورد پردازش قرار گرفت . در این پژوهش از EPI معدل ثلث اول به عنوان شاخص تعیین وضعیت تحصیلی استفاده شده است . نتایج این بررسی نشان داد که %43/3 ازدانش آموزان دچار سوء تغذیه زمان گذشته و %30/3 دچار سوءتغذیه زمان حال بودند . %18/8 ازدانش آموزان نیز به نوعی چاق و یا دچار اضافه وزن بودند . از نظر آماری اختلاف میانگین معدل ثلث او.ل دانش آموزانی که مبتلا به سوء تغذیه زمان گذشته بودند با آنهایی که از این نظر سالم بودند،معنی دار بود در پایان با توجه به معیار جهانی که توسط سازمان جهانی بهداشت ارایه شده می توان ابتلا به P0/01) سوء تغذیه را به عنوان یکی از مشکلات مهم بهداشتی دانش آموزان کم توان ذهنی شهر تهران معرفی نمود .

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.