Skip to main content
فهرست مقالات

انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی مت

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 323 تا 332)

هدف پژوهش حاضر، انطباق ، اعتباریابی، رواسازی و هنجاریابی آزمون ریاضیات کی مت (Keymath) در سطح ملی بوده است . بدین منظور، پس از ترجمة متن اصلی آزمون، انطباق صوری و محتوایی نیز حاصل گردید وهمزمان با بازگشایی مدارس درمهر ماه سال 1376 در قالب یک مطالعة مقدماتی و با هدف شناسایی و رفع موارد مبهم در پرسش های آزمون، تعیین سطح دشواری و قدرت تشخیص هر سؤال، 720 دانش آموز دختر و پسر در 5 منطقة شهر تهران مورد آزمون قرار گرفتند . پس از تحلیل آماری سؤالات و تهیه و تنظیم مجدد دفترچه های آزمون اجرای نهایی، دریک نمونه، 6495 نفری از دانش آموزان دختر و پسر یازده استان کشور 85 ناحیه و شهرستان به اجرا درآمد . پس از جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آماری آن ها، اعتبار و روایی آزمون مورد بررسی قرار گرفت و جداول هنجاری کلاس های اول تا پنجم ابتدایی و سنین 6-6-0 تا 11-8-30 در سطح ملی و به تفکیک استانی تنظیم گردید .

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.