خلاصه ماشینی:
"براساس این دیدگاه حقیقت عبارت است ازمطابقت ذهن با عین به نظر هایدگر در تفکرافلاطون است که تغییری نظری در تغریفحقیقت و«آلثیا»،که به معنای ناپوشیدگیاست و در تعریف حقیقت به کار میرفت،جای خود را به دیدگاه مطرح شده در بالاداد.
عباراتی در معارفخودمان هست که روشنکنندۀ این موضوعاست؛برای مثال در دعاهای ما آمده استکه میگوید:«سبحان من لیس لوجهیخفاء الا ظهور؛ظهور اوست که موجبخفاست»پاسخ محمود شبستری در ابیاتیکه سروده آورده است:«جهان جمله فروغنور حق داد/حق اندر وی ز پیدایی استپنهان»یعنی از فرط پیدایی حق پنهان وپوشیده است؛بنابراین نفس ظهور وجود وهستی خود سبب خفا میشود.
حیثیت پدیداری به معنای آن است که شیءاز حیث ظهوری که برای من نوعی دارد ظاهرشود نه از آن حیثی که به خودیخود است،اما در پدیدارشناسی هایدگر مسئله این استکه هستی به ظهور برسد بهطور دقیق دراین دیدگاه کار من این است که کاری نکنم."