Skip to main content
فهرست مقالات

20 میلیارد تومان سود در سال با مونتاژ 3 خودرو در روز

(2 صفحه - از 35 تا 36)

خلاصه ماشینی:

"به این ترتیب،از یک سو،این ضوابط به معنی آن است که‌ اشخاص و یا بخش خصوصی کوچک و متوسط نمی‌توانند (به تصویر صفحه مراجعه شود) صنعت خودروسازی‌ سزاوار حمایت و پشتیبانی است‌ ولی چنانچه حمایت‌ و پشتیبانی از اندازه خود خارج شود این صنعت قدرت و توان‌ رقابتی لازم را پیدا نخواهد کرد و به خیل صنایع میرا می‌پیوندد و از بین می‌رود در دور رقابت برای واردات شرکت کنند و فقط واردکنندگان‌ بزرگ قادر خواهند بود به واردات بپردازند و به عبارت دیگر بازار واردات اتومبیل در انحصار چند واردکننده بزرگ در خواهد آمد. و از سوی دیگر،تغییر مرتب استانداردهای حفظ محیط زیست و مؤسسه استاندارد،واردکنندگان را مجبور خواهد کرد که کلیه مراحل واردات،اعم از مذاکره با صادرکنندگان خارجی،اخذ مجوزهای لازم از داخل کشور و حمل خودروها و ترخیص آنها را ظرف شش ماه انجام‌ دهند؛زیرا در غیر این صورت،با خطر تغییر استانداردها روبه‌رو می‌شوند و خسارات زیادی متحمل خواهند شد. در واکنش به این تقاضای فزاینده،بسیاری از بنگاه‌های‌ تقریبا 80 درصد شرکت‌های FTSE-100 اطلاعات ادواری و منظمی را درباره سیاست‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه‌ مسائل اجتماعی و زیست محیطی منتشر می‌کنند دنیا(از بنگاه‌های بزرگ همچون شرکت‌های عظیم نفتی، خطوط هواپیمایی و هتل‌های زنجیره‌ای گرفته تا بنگاه‌های‌ کوچک مانند فروشگاه‌های برخی شهرهای دنیا)چند سالی‌ است که خط مشی مدیریتی جدیدی به نام CSR:Corporate Social Responsibility یا«مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ اقتصادی»را در دستور کار خود قرار داده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.