خلاصه ماشینی:
بهنظر میرسد انجمن مجسمهسازان، سال را خوب شروع کرده است؛ شنیدهها خبر از برگزاری بیینال مجسمه میدهد و میتوان به این دورویداد، تجربة دوبار برپایی نمایشگاه مجسمههای کوچک را در سال پیش هم اضافه کرد.
نکتۀ دیگر این است که، انجمن نقاشان در اسفند سال گذشته نمایشگاهی با عنوان فروش بزرگ سال در گالری برگ برگزار کرد که همۀ آثار ـ چه پیشکسوت و چه جوان ـ صدهزارتومانی بود.
دیدن بوم در ابعاد 250×150 سانتیمتر، که با رنگ اکریلیک سفید پوشانده شده، برای من بینندۀ آثار هنری که دوست دارم نقش و رنگی روی تابلو ببینم، جذاب و قابل تأمل نیست، اما، اگر من بیننده در جایگاه «بینندۀ ایدۀ هنرمند» بایستم، این کارها نمایش وضعیت ذهنی هنرمند است که متریال را، که حامل پیام هنری است، تبدیل به پیام کرده است.
زیست زنانۀ معاصر زیر آوار مینیاتور ـ نمایشگاه نقاشی مارال اصفهانی در گالری هور اتوپرترههای این هنرمند را شامل میشد که در اغلب اوقات نقاش را در وضعیتی از بیخیالی، آرامش ویا اضطراب بهتماشا میگذاشت.
اصفهانی در این آثار، با توجه به این که خود را کشیده و در هر تابلو موقعیت انسانی فیگور با بار عاطفی همراه است، به وضعیتی از زیست زنانۀ معاصر نظر داشته، اما توجه بیش از حد نقاش به نقاشی مینیاتور، ایدة آثارش را از چشم انداخته است.