خلاصه ماشینی:
این آثار را میتوان به دودسته تقسیم نمود؛ دستة نخست، آثاری که متکی بر زیباییشناسی سنت خوشنویسی بار آمدهاند؛ تجربههایی که غالبا بهدست هنرمندان خوشنویس شکل گرفته است.
رسولی در تجربههای ماندگارش بر ارزشهای این وجوه کارکردی خط در گذشته صحه گذاشته و کوشیده است در قالبهای تازه آنها را بیان کند.
دوره اول آثار احصایی را میتوان تلاشی دانست برای دستیافتن به چیدمان هندسی خطوط متکی به ارزشهای خوشنویسی؛ ب: مجموعهاسماء الله در ابعاد کوچک، که خطوط در شکل آزادتری اجرا شدهاند، دوره دوم کار او بهحساب میآیند: در این روش هنرمند عناصرش را در قالبی آزاد و رها از تکلف تجسم داده است.
پیلارام در جستوجوی ابعاد اساطیری خط بود؛ کار او نه ارجاع مستقیمی به فرهنگ عامه است و نه میکوشد در چارچوب سنت خوشنویسی حرکت نماید.
آثار پیلارام رسیدن ابعاد کیفی خطوط برای بیان گذشته دور است.