خلاصه ماشینی:
گرانان از عکاسی مستند بهره میگیرد تا جزییات روانشناختی مدلهایش را ضبط و با این کار ترکیب واقعیت و داستان را آغاز کند.
عکاس هنری بهدنبال افرادی برای عکس چهره است.
افرادی که برای گرانان مدل میشوند، این کار را در فضای شخصیشان، خانههایی در حومة شهر با مبلمان معمولی و مبتذل، انجام میدهند.
آنچه عکسهای گرانان را جذب و گیرا میکند، منش او برای قراردادن مدلهایش در این ناکجاآباد معناشناختی است.
چهطور امکان دارد یکروز بتوانم کاری بهخوبی کتابهای اد روشا در دهة 1960 بسازم؟ بعد از کارهای سیندی شرمن و دیان آربوس، بهترین و کثافتترین عکسهایی که در عمرم دیدم، اصلا چرا بهخودم زحمت عکاسی بدهم؟ کتابخانة افجی یکنمایش جدید از فردلندر5 برپا کرده که درخشان است (مثل همیشه).
دیوانهبازی کاملی بود (بعضی وقتها عکاسی فقط یکبهانه است برای ساختن موقعیتی که در حالتهای دیگر ممکن نیست).
فکر کنم داشت من را بررسی میکرد و کاملا دربارة تقاضای من برای عکاسی از او مشکوک بود.