خلاصه ماشینی:
هرچه میخواهم دربارة کارهایت و فعالیتهایت در طراحی گرافیک بنویسم، ذهنم میرود بهسمت دوستیمان.
ساعد ●●● علی دوراندیش از آن دسته انسانهایی بود که در این روزگار اگر نگویم نایاب، اما بسیارکمیابند.
در کنار علی توانستم تجربه کنم که میشود مغرور بود و تکبر نداشت؛ و تمایز این دو را میشد در رفتارهای علی در کار حرفهای درک کرد.
علی این سخاوت را داشت که کارهای طراحی را بیشتر به من میسپرد، تا جاهطلبی من را ارضا کرده باشد.
آن زمان، آتاری نرمافزارهای بسیارتوانمندی برای طراحی گرافیک ساخته بود و علی در پروژة کارشناسیاش به اتکای همان نرمافزارها کار عملیاش را نمایش داد.
در طراحی قلم فارسی هم، آن زمان ایدهآلهای بزرگی وجود داشت و علی خیلیتلاش میکرد تا ضرورت آن را به دیگران گوشزد کند؛ ضرورتی که سالهای بعد از سوی دیگران احساس شد.
نقطة عطف کارهای علی را طراحی نشانهنوشتههایش میدانم.
بهدلیل وجود این خصایص با سفارشدهندگانش سالها کار میکرد و دوستان ماندگاری داشت.