خلاصه ماشینی:
در عکس رو، بخشهای فرمال و دیتیلوار یکتصویر بزرگ بهنحوی که از اهمیت بصری و کیفیت معناگونه برخوردار باشند، چشم و ذهن بیننده را به خود جلب میکند و در عکس زیر، تصویر بافتگونه، با دقت و کیفیت، تصویری آشنازداییشده است که معنا را سبب میشود: عکس شکوفههای نورسته بر عکس شاخههایی که زیر بار برف سفیدپوش شدهاند؛ عکس میلهها و آرماتورهایی که روی عکسی از دیواری بتونی به نمایش درآمدهاند؛ حضور قاطع سبز برگ یکگل در یکعکس بر عکسی از سایههایی از شاخۀ گیاهان بر دیوار، ...
دیدن چیزهایی که برای ما بیاهمیت ویا تکراری است، اینجا بدل به ظرفی برای اندیشیدن و دقت میشود که شاید این تعریفی ابتدایی از عکاسی هم باشد: عکاس برای خوب دیدن ـ چه با دوربین و چه بدون آن ـ باید دقیق شود و بیندیشد و این کار ساده ای نیست؛ دوکلمهای که نزدیک به پنجاهسال، زندگی عکاس را به خود مشغول و معطوف کردند.
ازاینرو باید گفت، با اینکه نقشهای نقاشی طباطبایی در فضایی بیزمانوبیمکان حضور دارند، اما نقاش با تأکید بر چهره و پوشش ایرانی افراد سعی در ترسیم تکههایی از زندگی امروز دارد که ملتهب اما زیر پوششی از خاکستریهای آرام خودنمایی میکند.
اهمیت رفتار نقاشانة رزاقدوست در این است که کسی را در درک آثارش محرم نمیداند و هر اندازه که باب میلش است، خشم و عشق به نقاشیهایش وارد میکند و آن چیزی که میکشد، تماشای تجربیات زندگیاش برای خودش است، مرور خاطرات در ملأ عام است، اما نه عریان، بلکه پوشیده و مستور در حجاب رنگ.