خلاصه ماشینی:
با وجود همة این تعاریف و نظرات، حال باید دید اگر واقعا بتوانیم آثار راهیافته به دوسالانه را، که از تعریف کلاسیک "مجسمه" دور شدهاند، بهعنوان کارهایی بینارسانهای بپذیریم، آیا این آثار به اندازة کافی خلاقانه و سنتشکن و استثنایی محسوب میشوند یا صرفا آثاری ضعیف و کپیهایی دستچندم از هنرمندان جهانیاند و تنها به سبب نبود فضای دیگری برای عرضهشدن، فرصت حضور در بیینال را پیدا کردهاند؟ نکتة جالب توجه اینکه گویا این مسأله در بیینال پنجم هم تا حد زیادی وجود داشته است، چنانکه هلیا دارابی در یادداشتی بر دوسالانة پنجم، به وجود همین مشکلات اشاره کرده است.
برخورداری این فرهنگسرا از فضای باز وسیع، از معیارهای انتخاب آن برای برگزاری دوسالانه بود.
اما ـ علیرغم توقع هیأت انتخاب و هیأت داوران ـ امسال تعداد آثار مناسب برای قرارگرفتن در فضای باز و شهری بسیارمحدود و انگشتشمار بود.