خلاصه ماشینی:
جاودانگی در روز هفتم [ سوگوارهای بر مرگ گلمحمد خداوردیزاده، ٰکارتونیست و تصویرگر ] هادی حیدری آثار: گواش روی مقوا، 70×100 سانتیمتر درظاهر نقاشیهای گلستانه تبعیت از طبیعت است؛ اما او نقاشی طبیعتگرا نیست.
نظم و انسجامی در اجزای فرمها و نقشها و عملکردها و عناصر معماری به چشم نمیخورد؛ و این دوری از آموزههای نقاشان طبیعتگرایی است که دهة نخست و دودهه بعد در آن سالهای ایران، حکم آموزشگری داشتند.
تأکید او بر عناصر چهارفصل و دریافت او از نور در نقاشی به شیوة کلاسیک و نوعی خامریزی رنگ و رقت آن در فضاهایی طبیعی، علی گلستانة متفاوتی میسازد.
او با غیراجتماعیجلوهدادن "من" نقاشانة خود، دست به نوعی ضداجتماعیگری میزند و این با کل تاریخ نقاشی طبیعتگرای ایران در تضاد است.
او جزو طبیعتسازانی است که ـ علیرغم نگاه چپ ـ با دست راست نقاشی میکند.
کمترکسی چون او در این ژانر، در نسل او این همه غیرطبیعی به طبیعت نگاه کرده است.