خلاصه ماشینی:
مهدی مهدیان را از پوستر دوسالانة دوم جهان اسلام میشناختم، گرچه او را بارها در نمایشگاهها و دوسالانههای دیگر دیده بودم، اما با هیچکدام از آثارش برایم مترادف نبود؛ مهدی مهدیان در ذهن من با پوستر جهان اسلام ماندگار شد، پوستر دوسالانة سوم هم که طراحی شد، از ارزش کار او کم نکرد، گرچه او قبل و بعد از آن پوسترهایی نیز ساخته بود، اما هیچیک از آثارش بختیاری حضور پررنگی اینچنین را در شهر نداشتهاند؛ شاید طراحان بسیاری باشند که برای موضوعات مهم پوستر نساختهاند و این همه دیده نشده باشند؛ این موضوع فینفسه اهمیتی ندارد.
فرهنگستان هنر پوستر در کنار سفارشدهنده و مخاطب، معنا پیدا میکند؛ بسیاری از پوسترهای شاخص تاریخ گرافیک ایران حاصل همکاری یک طراح خوشفکر و یک سفارشدهندة آگاه است.
. مهدیان این بختیاری را داشته و بسیاری از پوسترهایش را در طول همکاری 1383 تا 1388 برای فرهنگستان هنر ساخته است.