خلاصه ماشینی:
گونههای استخوانی، چشمانی درشت و نافذ، به دوربین نه، که به بیرون از کادر نگاه میکند، گویی به چشماندازی در افق دور، مینگرد.
هر بار با خشنودی و خرسندی از آن یاد میکند.
و هر بار که میبینمش در آن خانة بزرگ و نورگیر قدیمی، که به شکلی مدرن در دهة 50 آراسته و تزئین شده، پر از شور زندگی است.
●●● چندینسال پیش، موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه مروری بر آثار منصوره حسینی برپا کرد و به این مناسبت کتابی از مجموعهآثارش به چاپ رسید.
نوشتة معکوس منصوره حسینی درست برای القای اندیشة منصور حلاج بود تا بیننده، هم بتواند نوشته را بخواند و هم خلاف جهت و عرفبودن گویندة "اناالحق" را دریابد.
●●● این هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران، از سالهای کودکی، خانة پدریاش را به یاد میآورد، خانهای بزرگ با معماری قاجاری.
در همین خانه بود که برای اولین بار نقاشیکردن را تجربه کرد.