خلاصه ماشینی:
"پسرخالهام، غلامرضا رحیمزاده، که پیش از این در دانشگاه کییف شوروی مجسمهسازی و نقاشی خوانده بود، به ایران برگشته و رئیس تزئینات شهر در شهرداری تهران شده بود، علاوه بر آن، به کار مجسمهسازی نیز مشغول بود.
او برای ساختن این مجسمه، خانهای قدیمی نزدیک به میدان بهارستان اجاره کرد که حیاط بزرگی داشت و سکوی پهنی به ارتفاع حدودا 80 سانتیمتر در آن قرار میگرفت.
پس از آن که دو سال خدمت سربازی را گذراند، به اتفاق اسماعیل ارژنگ مغازهای در خیابان کاخ (فلسطین) راه میاندازند و به این ترتیب اولین قدم برای استقلال در کار را برمیدارد.
مدتی بعد نزدیک به چهارراه پهلوی (ولیعصر) مغازه بزرگ و سهدهنهای اجاره کردیم و مجوزی هم برای پیکرتراشی و آموزش طراحی و نقاشی و مجسمهسازی دریافت کردم.
از جمله کارهای من در این زمان مجسمهها و آبنمای میدان سعادتآباد بود، که متأسفانه پس از انقلاب کاملا تخریب شد!" جهانگیر آهی در همان بدو کار فرصتی فراهم میکند تا به اتفاق حسن ارژنگنژاد و همراهی محمدصادق پویانی، رئیس نمایندگی ایرفرانس در ایران، سفری چندماهه به تعدادی کشور اروپایی به قصد بازدید از شهرها و دیدار از نمایشگاهها و موزهها داشته باشند.
مجسمهای هم از حافظ به صورت نشسته به ارتفاع 5 متر و وزن 5 تن از جنس برنز برای شهرداری شیراز ساختم، اما چون پس از انقلاب، شهردار شیراز فراری شد، پیکره همان طور ماند و بنابراین پس از مدتی آن را به پارک کودکان بنیاد شهید تهران هدیه کردم.