Skip to main content
فهرست مقالات

قیمت یک بلیت هواپیما چند است

(2 صفحه - از 57 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : هواپیما ،قیمت ،قیمت بلیت هواپیما ،شرکت‌های حمل‌و‌نقل هوایی ،شرکت‌های حمل‌و‌نقل هوایی خصوصی ،حمل‌و‌نقل هوایی ،آزادسازی قیمت بلیت هواپیما ،حمل ،قیمت بلیت ،دولت ،فرودگاهی ،شرکت‌های خصوصی حمل‌و‌نقل هوایی ،خصوصی‌سازی در بخش هوایی ،هما ،مدیران ،شرکت حمل‌و‌نقل هوایی کشور ،نقل هوایی ،سازمان هواپیمایی کشوری ،آزادسازی ،خدمات فرودگاهی و حمل‌و‌نقل هوایی ،درصد شرکت‌های حمل‌و‌نقل هوایی ،شرکت‌های حمل‌و‌نقل هوایی بزرگ ،خصوصی‌سازی در بخش حمل‌و‌نقل ،اصلاح ،خدمات هوانوردی و اداره فضا ،فرودگاه‌های بزرگ دنیا خصوصی ،اصل ،شرکت‌های حمل‌و‌نقل هوایی در دنیا ،هوانوردی ،سازمان هواپیمایی کشوری سایر بخش‌ها

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) از جمله مهم‌ترین اصلاح‌های پیش روی مدیران مجری اصل 44 قانون اساسی‌ قیمت یک بلیت هواپیما چند است؟ خصوصی‌سازی در بخش هوایی حمل و نقل‌ اگر چه همواره به تفسیر اصل 44 قانون اساسی منوط می‌شد،اما در اوایل دهه 70 کسانی دریافت مجوز برای تاسیس شرکت‌های حمل و نقل هوایی‌ خصوصی همچون ماهان و آسمان را به عنوان‌ خصوصی سازی تعبیر کردند. کلمه هواپیمایی قابل اطلاق‌ به حمل و نقل هوایی،خدمات فرودگاهی و اداره‌ فضا است،اما منظور قانون‌گذار از کلمه هواپیمایی‌ در قانون اساسی تاکنون تفسیر نشده است،اگر چه‌ براساس سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون‌ اساسی،دولت موظف است در حوزه هوانوردی به‌ جز سازمان هواپیمایی کشوری سایر بخش‌ها را به‌ خصوصی شدن‌ بزرگترین شرکت‌ حمل و نقل هوایی‌ کشور،با وجود قوانین‌ الزوم‌آور،به عنوان‌ یکی از وظایف اجرا نشده باقی ماند بخشی خصوصی یا تعاونی واگذار کند. معاون حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید می‌کند:"اگر عزم راسخ برای اجرای سیاست‌های‌ اصل 44 در این حوزه وجود داشته باشد ظرف دو سال می‌توان حمل و نقل هوایی را به بخش خصوصی‌ واگذار کرد و حتی واگذاری فرودگاه‌ها را نیز آغاز کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.