Skip to main content
فهرست مقالات

حمل و نقل و محیط زیست در کشورهای در حال توسعه: مقایسه آلودگی هوا و تصادفات ترافیکی به عنوان اولویت های سیاستگذاری

نویسنده:

مترجم:

(12 صفحه - از 160 تا 171)

کلید واژه های ماشینی : آلودگی هوا ،ترافیکی ،آلودگی هوا و تصادفات ترافیکی ،کشورهای در حال توسعه ،مرگ و میر ،تصادفات ترافیکی ،عابرین پیاده ،آلاینده‌های ،اتومبیل ،حمل‌و‌نقل ،محیط ،مقایسه آلودگی هوا و تصادفات ،صدمات ،وسائط نقلیه ،حال توسعه تصادفات ترافیکی مشکل ،میزان مرگ و میر ،حوادث ترافیکی ،حمل‌و‌نقل و محیط زیست ،درصد مرگ و میر ،سرعت ،اثر تصادفات ترافیکی صدمه ،مرگ و میر ناشی ،میر ناشی از آلودگی هوا ،تصادفات ترافیکی عابرین پیاده ،کاهش آلاینده‌های وسائط نقلیه ،آلودگی هوا و حوادث ناشی ،حال توسعه موجب آلودگی هوا ،سائوپلو ،آلودگی هوای ناشی ،افزایش تعداد وسائط نقلیه

خلاصه ماشینی:

"هر چند این مشکلات در مورد همهء شهرهای در حال توسعه اصلی‌ترین مسائل‌ زیست محیطی ناشی از حمل و نقل،تصادفات‌ ترافیکی است و نه تراکم ترافیک یا آلودگی هوا. براساس برآورد به عمل آمده در سراسر جهان‌ تصادفات ناشی از ترافیک جاده‌ای در هر سال حدود 300 هزار کشته و بیش از 10 میلیون مجروح بر جای می‌گذارد( Carlsson Hedman,1990 )،در کشورهای در حال توسعه هم تعداد مرگ و میر و هم میزان صدمات در مقایسه با ارقام به دست آمده‌ برای کشورهای صنعتی بسیار نامتناسب می‌نماید. حمل و نقل و تصادفات در کشورهای‌ در حال توسعه علاوه بر تعداد قابل توجه مرگ و میر ناشی از ترافیک که در کشورهای در حال توسعه مشاهده‌ می‌شود تحلیل ابعاد اجتماعی این ارقام نیز حائز اهمیت است. گرچه ارقام دقیق در دسترس نیست ولی تعداد کل مرگ و میر سالیانه‌ ناشی از حوادث ترافیکی در همهء کشورهای در حال توسعه تا 200 هزار مورد برآورد می‌گردد. دومین اقدام یعنی کنترل آلاینده‌های وسائط نقلیه با ایجاد اصلاحاتی در تکنولوژی این وسائط با هدف کاهش متوسط آلاینده‌های منتشره ارتباط دارد که اغلب به عنوان یک مورد ضروری در کلیه‌ اقدامات زیست محیطی مرتبط با حمل و نقل یاد شده‌ است Shalizi and Carbajo; 1994; Ga- ) . نتیجه‌گیری:بازنگری اولویتها گرچه آلودگی هوا بطور روز افزون به عنوان‌ یک هدف اولویت‌دار در خط مشی‌های حمل و نقل‌ کشورهای در حال توسعه مشخص شده است با وجود این مهم‌ترین مشکل زیست محیطی در این‌ بخش از دنیا مشکل آلودگی نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.