Skip to main content
فهرست مقالات

اثرات خارجی حمل و نقل

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 172 تا 177)

کلید واژه های ماشینی : حمل‌و‌نقل، اثرات خارجی حمل‌و‌نقل، آلودگی هوا، هزینه‌های خارجی حمل‌و‌نقل، اکو، هزینه‌های خارجی، درصد هزینه‌های خارجی حمل‌و‌نقل بار، جاده‌ای، راه‌آهن، زیست‌محیطی

خلاصه ماشینی: "در ضمن بر این اصل تأکید شد ه این هزینه‌ها باید توسط کسانی که آنها را به بار می‌آورند پرداخت‌ گردد:«مقامات ملی باید کوشش کنند که‌ هزینه‌های زیست محیطی،درونی(وارد محاسبات‌ سود و زیان بنگاههای اقتصادی)شود و استفاده از ابزارهای اقتصادی رواج یابد و این اصل به اجرا گذاشته شود که هزینه‌های آلودگی باید توسط خود آلوده کنندگان پرداخت گردد»1 کمیسیون اتحادیهء اروپا ضمن حمایت از اخذ هزینه‌های خارجی به این مسئله توجه دارد که‌ «ابزارهای مالی و اقتصادی باید نقش روزافزونی‌ در دستیابی به نوعی نظام قیمت‌گذاری که‌ منعکس کنندهء تمامی هزینه‌های واقعی باشد،به‌ عهده گیرند تا بدین ترتیب انگیزه‌های لازم‌ براساس مکانیسم بازار حاصل گردد یا رفتار اقتصادی که جهت‌گیری زیست محیطی هم داشته‌ باشد پاگیرد. از جمله منافع خارجی حمل و نقل‌ جاده‌ای به طور خاص از موارد زیر یاد شده‌ است: افزایش مصرف و بالارفتن سطح زندگی اثرات وارد بر درآمد و اشتغال اثرات وارد بر رشد اقتصادی و تأثیرات ساختاری زمان هزینه صرفه‌جویی شده در حمل و نقل کمک به تقسیم کار و همچنین بهبود کیفیت زیستگاهها گسترش منطقه‌ای کالاهای مصرفی گشایش مناطق داخلی کشور لذت رانندگی با اتومبیل البته همهء این منافع(اجتماعی)حمل و نقل‌ که بی‌گمان قابل ملاحظه هم هستند منافع‌ خارجی نمی‌باشند چرا که نصیب خود عاملان‌ حمل و نقل یا افرادی می‌شوند که با این عاملان‌ رابطه‌ای بازاری دارند و در ازای آن وجهی‌ پرداخت می‌کنند. در این مطالعه پارامترهای مورد ملاحظه عبارتند از:حجم حمل و نقل، هزینه‌های خارجی جاری،کاهش اثرات به دلیل‌ پیشرفت تکنولوژی واهداف زیست محیطی، اگر در مورد تمام روشهای حمل و نقل بهترین‌ فنون به کار گرفته شود و هزینه‌های مرتبط با آنها مستقل از هم باشد نتایج زیست محیطی بسیار هشداردهنده خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.