خلاصه ماشینی:
از طرف دیگر با توجه به موقعیت فرهنگی- سیاسی ایران در خاورمیانه،میتوان شهر تهران را به عنوان پایتخت اقتصادی-هنری در خاورمیانه مطرح کرد تا این شهر مکانی باشد برای مبادلات کالاهای هنری و فرهنگی سایر کشورهای همسایه که این امر باعث تبادل مناسبات فرهنگی خواهد بود و همزمان باعث جذب گردشگران خارجی به جهت بازدید و خرید و فروش کالاهای هنری خواهد شد که دارای منافع اقتصادی- فرهنگی برای کشور است.
مبانی نظری مورد استفاده برای دست یافتن به مبانی نظری مورد نیاز در این تحقیق نظریههای جامعهشناسی هنر (تولی اجتماعی هنر)،اقتصاد فرهنگ(فروش آثار هنری-فرهنگی)و اقتصاد خرد (مولفههای چرخهی اقتصاد)کنار یکدیگر قرار داده خواهند شد تا از ترکیب آنها مبانی نظری مناسبی در جهت پیشبرد اهداف این تحقیق حاصل شود.
اما در تعریف چرخهی اقتصاد هنر در بخش تولی دکالا،تولید کنندگان از صنف هنرمندان هستند و در مورد نحوهی کار هنرمنان میتوان گفت که آنها درن بازاری کار میکنند که فعالیتهای آن را نمیتوان با استفاده از مفاهیم آشنا در نزد اقتصاددانان-مثل معادلات عرضهی کار و تابعهای عایدات-تحلیل کرد،زیرا هنرمندان به عنوان طبقهای از کارگران از ویژگیهایی خاص برخوردارند و ممکن است پیشبینیهای رفتار در این بازار با نتایج حاصله متفاوت باشد(تراسبی،1389،31).
با حضور اتفاقاتی این چنینی سطح ذائقهی شهروندان تهرانی با موضوع خرید و فروش آثار هنری آشنا بوده و همگی تهران را مکانی مناسب برای عرضه کالاهای هنرهای تجسمی قرار میدهد.