خلاصه ماشینی:
"مواردی از رنجهای شدید وجود دارد که خدای قادر مطلق وعالم مطلق میتواند مانع آن شود بیآنکه خیر برتری را از دست دادهباشد یا شر دیگری به سان رنج مذکور یا بدتر از آن را روا بدارد.
حال از آنجا که رنج بچهگوزن قابلپیشگیری و«ظاهرا»بیهوده است،آیا«به نظر نمیرسد»که مقدمه 1 استدلال درست باشد؟ باید اعتراف کرد که با استناد به این مورد و مواردی از این دست نمیتوانصحت درستی مقدمه 1 را اثبات کرد؛زیرا هرچند ما به خیر برتری علم نداشتهباشیم،دلیل بر آن نیست که چنین خیری وجود نداشته باشد.
راهحل جی ای مور بر علیه مقدمه 1 از استدلال اصلیالحاد به شرح زیر است: 3- ton خدای قادر مطلق،عالم مطلق و خیر محض وجود دارد.
ton اینطور نیست که مواردی از رنجهای شدید موجود باشد که خدایقادر مطلق و عالم مطلق میتواند مانع آن شود بیآنکه خیر برتری را از دستداده یا شر دیگری بهسان رنج مذکور یا بدتر از آن را روا بدارد."