Skip to main content
فهرست مقالات

جهان شبکه ای و آینده رسانه ها؛ نگاهی از منظر مطالعات فرهنگی

نویسنده:

(1 صفحه - از 16 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : جهان شبکه‌ای و آینده رسانه‌ها، رسانه‌ها، ارتباطات، فرهنگی، هویت، دینی، سیاسی، اجتماعی، اعتماد، توسعه، توسعۀ ارتباطات، علوم دینی، جامعه، اعتماد سیاسی، اقتصادی، هویت‌ساز، اعتماد سیاسی به رسانه‌ها، توانایی زبان ارتباط با جهان، همۀ عرصه‌های اجتماعی، منظر مطالعات فرهنگی، جهانی شدن، اعتماد اجتماعی به رسانه‌ها، توانایی‌های فقه اسلامی، جهان آینده جهانی، ترجمۀ، فقه اسلامی، منابع هویت‌ساز، هویت‌ساز دولت‌ها، ارتباطات و اقتصاد، عرصه عمومی

خلاصه ماشینی: "سرزمین‌زدایی ناشی از جهانی شدن(نامکانی)،مرز گریزی فضاها(درهم‌آمیختگی)فشردگی زمان(دنیای بی‌زمان)،سنتی‌تر شدن فرهنگ(گفت‌وگوی فرهنگی)،تعدد مراجع اجتماعی(چند پارگی)و کاهشنقش هویت‌ساز دولت‌ها(غیر رسمی‌تر شدن هویت)از جملهرویدادهای پیش روست. توانش ارتباطی نیز برخورداری از قدرت فرهنگی در ارتباط با جهان پیرامونو دنیای چند ذهنی و چند منبعی است. توانش ارتباطی،فراتر از تکنیکرسانه‌ای و توانایی زبان ارتباط با جهان پیرامون و دنیای چند ذهنی وچند منبعی است. بهره‌گیری گسترده از شبکه‌ها و ماهواره‌ها و آسیبپذیری اعتماد اجتماعی به رسانه‌ها از جمله مسایل این چالش کنونی(به تصویر صفحه مراجعه شود)است. این مسأله در حدی اهمیت دارد که می‌توان گفت حتیرسانه‌های بزرگ و فراگیر اگر متکی بر اعتماد عمومی نباشند،در برابررسانه‌های کوچک ناتوان می‌شوند. اگر فرصت را بیشاز این از دست بدهیم و قدرت و وسعت پاسخ‌گوی فقه را توسعه ندهیم،هم‌چنان«غبار فرش»بر«تحفۀ عرش»ناز خواهد فروخت و عرصه را برآسمان تنگ خواهد کرد؛آن‌گاه است که همگی زیر لب خواهیم گفت: {Sجای آن است که خون موج زند در لعل#زین تغبان که خزف می‌شکند بازارشS}اهمیت و فوق‌العادگی تولید علم تا به حدی است که مقام معظمرهبری(مد ظله)از آن به«جنبش»و«نهضت»یاد کردند و بدین طریق حیاتیبودن این امر خطیر را گوشزد فرمودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.