خلاصه ماشینی:
"این کتاب در 4 بخش(15 فصل)به بررسی عملکرد بنیانگذاران هوندا،تأکید بر ارزش مصرفکنندگان از نظر تولیدکننده،تأکید بر ارزش کارکنان از نظرمدیریت و فلسفه سازمانی شرکت هوندا به عنوان عامل عمده و مؤثر در ایجاد و توسعه این واحد صنعتی پرداخته است.
فصل اول کتاب،به شرح زندگانی سوئی چیرو هوندا (بنیانگذار شرکت هوندا موتور)و تلاش و پشتکار او برای تعقیب شغل مورد علاقهاش تا رسیدن به اوج موفقیت و چگونگی شراکت او با تاکهئوفوجی ساوا و تقسیم مدیریت شرکت بین این دو نفر که یکی در زمینههای فنی تولید و دیگری در زمینه بازاریابی دارای تخصص و نبوغ بودهاند و همچنین اوضاع اقتصادی و چگونگی پیشرفت کشور ژاپن پس از جنگ دوم جهانی پرداخته است.
از نکات قابل توجه این فصل میتوان به نقش علاقه افراد در موفقیتهای شغلی آینده،اهمیت تقسیم کار بر اساس تخصص و عدم مداخله مدیران در زمینههای تخصصی یکدیگر و از همه مهمتر عزم و ارده ملی مردم ژاپن که با تکیه بر خودباوری توانستهاند کشور ورشکسته و منهدم شده از جنگ خود را در مدت نسبتا کوتاهی به یکی از قطبهای صنعتی جهان تبدیل کنند اشاره کرد.
از بررسی عملکرد شرکت هوندا در امریکا چنین استنتاج میشود که در صورت شناخت نیازها و کوشش در پاسخ دادن به نیازهای بازار و تطبیق کیفیت و مشخصات کالاهای تولیدشده با فرهنگ مصرفی کشور صنعتی نه تنها امکان فعالیت در بازارهای این قبیل کشورها وجود دارد، بلکه با برنامهریزی دقیق و حسابشده و بررسی کمی و کیفی تولیدات داخلی کشور مورد نظر میتوان با تولیدکنندگان داخلی آن کشور نیز به رقابت پرداخت."