خلاصه ماشینی:
نوشتههای رولان بارت در این حوزه را شاید بتوان نوشتههایی بهبهانهی«تصویر»دانست که ممکن است موضوع اصلی نوشته عکسیا عکاسی نباشد و تنها میتواند بهانهای باشد برای شروع به نوشتنبارت در مقالههایش با عنوان«پیام عکس»و«نظریه بیان تصاویر»یا«مجازگان تصاویر»بین عکاسی و نقاشی تفاوت قائل میشود.
بارت با این احتمال قوی کهپیام عکس(دستکم عکس خبری)معنای ضمنی هم داشته باشد،متذکر میشود معنای ضمنی،الزاما و بیدرنگ در سطح خود پیام قابلدریافت نیست اما پیشاپیش میتوان وجود آن را از برخی پدیدههایواقع در سطوح ارسال و دریافت پیام استنباط کرد.
اما به بارو وی زمان این رمزگشایی هنوز فرا نرسیده،زیرا برای تفکیک مؤلفههای دلالتکننده از مضمونها(یا ارزشها)یدلالتشده،این ضرورت وجود دارد که(شاید به کمک آزمونهایمتعدد)خوانشهایی هدفدار انجام گیرد و همزمان،به شکل تصنعی،تغییراتی در برخی عناصر عکس ایجاد شود،تا دید این تغییرات شکلیمنجر به تغییرات معنایی میشوند،یا نه؟بارت کمترین کار را در اینجاپیشبینی زمینههای اصلی در تحلیل معنای ضمنی عکس میداند.