خلاصه ماشینی:
"در واقع هدف این کتاب ارائه روش مناسب در فرآیند حل مشکلات به روش QC از طریق بررسی چگونگی فرموله کردن مسئله،آشنایی با دیدگاههای QC ،فرمول هفت مرحلهای حل مسئله و ابزار QC و چگونگی استفاده کاربردی از این معلومات است که مدیران،سرپرستان، تکنسینها و سایر افراد شاغل در صنایع گوناگون در برخورد با هر مسئلهای میتوانند از آنها برای حل مشکلات استفاده نمایند.
مطالب این کتاب در هفت فصل گردآوری شدهاند که با تکیه کمتر بر مطلب تئوری و علمی مطالب را بیشتر توسط مباحث آماری ارائه نموده و خصوصا به فرآیند حل مشکلات موجود در صنایع پرداخته است و از این رو این کتاب بیش از آن که مورد استفاده دنشگاهیان باشد، برای مدیران و سرپرستان و افراد شاغل در صنایع مفید میباشد و تمرینات عملی آن میتواند الگوی مناسبی برا مواجهه با مشکلات بوجود آمده و حل آنها باشد.
فصل سوم با عنوان دیدگاههای بهبود کیفیت به معرفی و تشریح دیدگاه QC ،ملزومات و اعتقادات مورد نیاز برای تحقق آن،لزوم وجود آن برای حل مشکلات در صنایع و مسائل آماری در این زمینه پرداخته است.
در ادامه این فصل به کمک تصاویر شماتیک و برجستهسازی عناوین مهم سعی شده است که فرآیند دستهبندی انواع مشکلات و چگونگی برخورد با آنها در محیطهای کاری مطرح گردیده و سعی شده تا با استفاده از همفکری و همکاری دیگران و با ارائه راه حلهای مناسب،مشکل مورد نظر مرتفع گشته و گاهی در جهت حصول بهبود کیفیت برداشته شود."