خلاصه ماشینی:
"برخی از اساتید از معرفی هر گونه منبع درسی خودداری کرده و صرفا مطالب مورد نظر را به صورت شفاهی در کلاس مطرح میکنند و دانشجویان ناچار به یادداشت برداری از مطالب ارائه شده در کلاس هستند.
علاوه بر آن دانشجویان باید بخش عمدهای از انرژی و تمرکز حواس خود را به یادداشت برداری معطوف کنند که قطعا در کیفیت فراگیری آنان تاثیر خواهد گذاشت و در عین حال امکان دارد که مدرس برخی از مطالب ضروری را فراموش کرده و سهوا بازگو نکند.
علاوه بر آن کتب درسی عمدتا قدیمی بوده و مطالب نوظهور علمی به آنها اضافه نشده است،لذا دانشجو ملزم به استفاده از منابع خارجی است که هم هزینه بیشتری دارد و هم مطالعه آنها بدلیل نیاز به ترجمه به مراتب مشکلتر است.
بسیاری از کتب درسی نیز کمیاب هستند و دسترسی به آنان مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار بوده و گاه غیر ممکن است."