Skip to main content
فهرست مقالات

مقاله: حفظ سلامتی بعد از سی سالگی پیاده روی بدین سبب اکسیر ضد پیری شناخته شده است

نویسنده:

(2 صفحه - از 22 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : پیاده‌روی، ورزش، محیط زیست، سی‌سالگی پیاده‌روی، زنان، بیماری، ماهیچه، سلامتی بعد از سی‌سالگی، مصرف، بهداشت

خلاصه ماشینی:

"مقاله‌ حفظ سلامتی‌ بعد از سی سالگی پیاده‌روی بدین سبب‌ اکسیر ضد پیری شناخته شده است در بیست سالگی شما ظاهرا می‌توانید هر چه میل دارید بخورید و مثل«کوه راش مور»1نیز بی تحرک باشید،بدون‌ اینکه این روش تأثیر بدی روی سلامتی شما بگذارد. مافت» رییس بخش تغذیه و علوم ورزشی دانشگاه ایالتی فلوریدا می‌گوید:«اگر شما سر حال باشید(از لحاظ جسمی)نه تنها هنگام ورزش از مصرف اکسیژن بهینه‌ای برخوردارید بلکه‌ در تمام روز احساس انرژی بیشتری می‌کنید. پیاده روی‌ در رفع سه مورد زیر کمک می‌کند: تسکین فشارهای روحی:«سوزان جانسون»مدیر آموزش‌ مستمر در انستیتو کوپر جهت تحقیقات هوازی در شهر دالاس می‌گوید:وقتی شما تحت فشار روحی قرار می‌گیرید فشار خون شما بالا می‌رود،ضربان قلب شما بیشتر می‌شود و بسیاری از هورمون‌های فشار وارد خون شما می‌شوند. پیاده روی باعث می‌شود مغز شما اندروفن‌های بتای‌2وجد آورنده ایجاد کند و ممکن‌ است به شما در پیشگیری از اضطراب و افسردگی نیز کمک‌ نماید. تعدادی از آن عبارتنداز: کاهش استروژن محافظ قلب،باعث افزایش خطر بیماری قلبی-رگی می‌شود اما پیاده‌روی که HDL 3را بالا می‌برد و LDL 4و فشار خون را پایین می‌آورد،برخی از این‌ خطرها را جبران می‌کند. در این مراسم چند پیشنهاد مهم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست مطرح شد: کیسه‌های پلاستیکی:بیش از صد سال در محیط باقی می‌ماند که میتوان برای خرید مایحتاج،از ساک‌های‌ پارچه‌ای به جای آن استفاده کرد ضمنا اگر برای بسته بندی‌ تغذیه روزانه دانش آموزان تهرانی،به جای استفاده از کیسه‌ نایلونی از کیسه پارچه‌ای که خود تهیه کرده‌اید استفاده‌ کنید،فقط در تهران روزانه 4 میلیون کیسه نایلونی کمتر مصرف می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.