خلاصة:
آموزش اینترنتی و از راه دور، حرفه جدید و فن آموزشی جدیدی را پدید آورده است . هـدف این نوشتار این است که نشان دهد که چگونه فناوریهای تبادل داده ها میتواند بر آمـوزش از راه دور و فن آموزش تاثیر گذاشته و به معلمان و دانشجویان در کلاس های مجازی کمک کند. این نوشتار مخصوصا به تاریخچه آموزش از راه دور، مسائل فعلی، نقش دولت هـای فـدرال و چهار حوزه اصلاحی خاص شامل تغییر برنامه آموزشی، الگوهای جدیـد تعامـل ، تغییراتـی در ساختارهای سازمانی و نقش ها و فعالیت های شرکت کنندگان در فضاهای آموزشـی و تجـاری میپردازد.
ملخص الجهاز:
"با آنکه ممکن است برخی معتقد نباشند که این نیز یکی از منابع آموزش از راه دور است ، اما PBS برنامه هایی را پخش میکنـد کـه در درجـه اول بـا هـدف آمـوزش و در درجـه دوم بـا هـدف سـرگرمی سـاخته شـده انـد.
مک کمبل (McCambell) به این نکته اشاره میکند که دانش آموزانی کـه در دوره هـای آمـوزش از راه دور شرکت میکنند، باید به دنبال جاهایی باشند که دوره های خلوت تری داشته باشـد، مطمـئن شوند که سیستم های آنها به درستی تنظیم شده است و این تعهد را بپذیرند که دوره را به موقع بـه پایان برسانند.
این درصدها مؤید این مطلب هستند که آمـوزش از راه دور نه تنها نیازمند زمان انتقال مواد درسی فعلی است ، بلکه شامل میزان قابل تـوجهی از زمـان برای کمک به دانش آموزان و آماده سازی تدریس نیز میشود.
برای مثال کمپانیهایی که در مرحله پیش از آمـوزش از راه دور قـرار دارند (در طبقه بندی برژ) ممکن است برای اتخاذ گزینه «دانشگاه های شرکتی» مجبور باشند برخـی فرآیندهای عمده مانند بازسازی و ایجاد فناوری را از سر بگذرانند در حالی کـه کمپـانیهـایی کـه برنامه ریزی و سیاست های آنها آغاز شده (مرحله ٣ در طبقه بنـدی بـرژ) احتمـالا زیرسـاخت هـای فناوری پیشرفته تری دارند.
Quality issues in distance learning, a task force report available through American Assembly of Collegiate Schools of Business (AACSB) (http://www.
Distance learning technology: issues, trends and opportunities.
Distance learning software usefulness and usability: user-centered issues in practical deployment."