ملخص الجهاز:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) مقالات ساخت خودرو سواری «ساترن»یا مدیریت کیفیت جامع (به تصویر صفحه مراجعه شود) از:محمد علی طوسی شرکت خودروسازی«جنرال موتورز»که بزرگترین صنعت خودروسازی ایالات متحده، امریکاست در پانزده سال گذشته نشیب و فرازهای بسیاری را پشت سر گذاشته است که برای بسیاری از دیگر صنایع جهان میتواند آموزنده باشد.
این تجربه و همکاری با شرکت«تویوتا»در ساخت خودروهای کوچک،شرکت«جنرال موتورز»با شیوه تولید خودرو در«تویوتا»آشنایی پیدا کرد و اندیشه تازهای برای پدید آوردن دگرگونی در سراسر شرکت به بررسی گذاشت.
میزان فروش آن در آن ماهها بدین قرار بود: (به تصویر صفحه مراجعه شود) خودرو سواری«ساترن»در مدتی کوتاه در شمار پرفروشترین خودرو داخلی در ایالات متحده آمریکا شد به گونهای که در آن زمان رئیس شرکت«ساترن»ناگزیر از آن شد تا ظرفیت تولید کارخانه را به 500 هزار دستگاه در سال افزایش دهد و در اندیشه پدید آوردن نمونههای بزرگتری از این خودرو برای سالهای دهه 1990 شد.
ازاینرو بررسی رخدادهایی که به پیدایش این خودرو انجامیده است میتواند بسیاری از صاحبان صنایع دیگر را که با بازار فروش خسته و کمکشش وریارو هستند سودمند باشد و راهی را در پیش آنان گذارد که به سرزندگی و پویایی کسب و کار و تولید صنعتی بیانجامد.
این طرح به نام«نیومی» (NUMMI-NEW UNIYED MOTOR MANUFACTURING INCORPORATON) خوانده میشد(به معنی شرکت خودروسازی متحد تازه)و قرار بود به مدیریت ژاپنیها که مبتکر نظام تولید کمهزینه و با کیفیت بودند اداره شود.
خصوصیات تولید خودرو سواری«ساترن»بدین قرار است: کارگران با توجه به اهمیت رضایت مشتری از اختیارات بالایی در کار خود برخوردارند و اصول مدیریت کیفیت جامع را میپذیرند.