ملخص الجهاز:
نگاهی به یک کتاب نام کتای:طرحریزی دوباره شرکت بیانیه انقلاب تجاری-مهندسی مجدد نویسندگان:دکتر مایلک همر-جیمز چمپی ترجمه:ایرج باد ناشر:سازمان مدیریت صنعتی چاپ اول-زمستان 1374،315 صفحه بها:8000 ریال تز اصلی این کتاب-حاکی از این است که شرکتهای آمریکایی نباید در مورد چگونگی انجام کار به چیزی کمتر از یک ابداع دوباره و اساسی رضایت دهند.
نویسندگان این کتاب،«مایکل همر»،که نگاهی به یک کتاب طرحریزی دوباره شرکت تلخیص:سید محمد باقریزاده مجله«بیزنیس وبک»او را یکی از چهار«معلم» بزرگ مدیریت در امریکا خوانده است،و«جیمز چمپی»پیشاهنگ اجرای طرحریزی دوباره در شرکتهای بزرگ امریکایی،کوشیدهاند نه تنها مفاهیم اساسی«طرحریزی دوباره»را به روشنترین صورت بیان کنند،بلکه یک چارچوب ساده را برای اجرای آن در شرکتهای تولیدی و سازمانهای خدماتی و اداری ارائه کنند.
فشردگی این رقابتها به ویژه در سه دهه اخیر قرن میلادی جاری موجب آن شده است تا روند تحولات در اینگونه شرکتها سرعت پیدا کرده و اندیشههایی تازه در مدیریت واحدهای عظیم تولیدی و خدماتی مطرح گردد.
بنابراین، هسته مرکزی پیام ما در این کتاب چنین است: برای شرکتها دیگر سودمند و ضروری نیست تا کار خود را برپایه اندیشه«تقسیم کار»«آدام اسمیت»سازمان دهند.
طرحریزی دوباره یعنی کنار نهادن روشهای قدیمی و افکندن نگاهی تازه به کار مورد نیاز برای به وجود آوردن محصول یا خدمت شرکت و ارزش دادن به مشتری.
در سرتاسر دوره بازسازی باید این اندیشه را تقویت کرد که طرحریزی دوباره در نهایت به سود همه بوده و نتیجهاش در پایان کار و پس از برقراری فرآیند تازه روشن خواهد شد،لذا همراه نمودن کارکنان کار کوچکی نیست.
برای انجا کار طرحریزی دوباره نه تنها به آموختن روشها،بلکه دستیابی به رفتار و فرهنگ تازه نیز ضروری است.