خلاصة:
پژوهش حاضر باهدف«بررسی رابطه بین بلوغ مدیریت دانش، دستگاه های اطلاعاتی و کیفیت خدمات»انجام شده است. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی؛ ازنظر میزان کنترل بر متغیرهای پژوهش از نوع توصیفی ولرمیان انواع روش های تحقیق توصیفی، پیمایشی می باشد و با توجه به اینکه نمونه را در یک مقطع زمانی بررسی می کند از نوع مقطعی هست همچنین از حیث توجه به زمان، گذشته نگر، و ازنظر توجه به نتایج، نتیجه گرا و با توجه به نوع داده ها، کمی هست، جامعه آماری در این تحقیق کارکنان شعب بانک ملی ایران استان گلستان که به تعداد 400 نفر می باشند روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه 196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد؛ بوده است، جهت جمع آوری داده » میدانی « و » مصاحبه های اکتشافی « ،» کتابخانه ای « شامل » روش گردآوری داده ها « از پرسشنامه استاندارد بلوغ مدیریت دانش شئون لاوسون ( 2001 ) و پرسشنامه دستگاه های اطلاعاتی اندرسون (2005) و پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات سرک وال استفاده شده است جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارSPSS استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان داد که بین بلوغ مدیریت دانش، دستگاه های اطلاعاتی و کیفیت خدمات رابطه معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
/ فصلنامه تحقيقات جديد در علوم انساني Human Sciences Research Journal سال سوم / شماره هفدهم / زمستان ١٣٩٥/ صص ١١٤-٩٥ ١١٤-٩٥ P / ٢٠١٦ / ١٧ No / ٣ Vol بررسي رابطه بين بلوغ مديريت دانش ، دستگاه هاي اطلاعاتي و کيفيت خدمات (شعبات بانک ملي استان گلستان ) 2 دکتر عبدالقادر تکه ئي ١.
پژوهش حاضر از حيث هدف کاربردي؛ ازنظر ميزان کنترل بر متغيرهاي پژوهش از نوع توصيفي ولرميان انواع روش هاي تحقيق توصيفي، پيمايشي مي باشد و با توجه به اينکه نمونه را در يک مقطع زماني بررسي ميکند از نوع مقطعي هست همچنين از حيث توجه به زمان ، گذشته نگر، و ازنظر توجه به نتايج ، نتيجه گرا و با توجه به نوع داده ها، کمي هست ، جامعه آماري در اين تحقيق کارکنان شعب بانک ملي ايران استان گلستان که به تعداد ٤٠٠ نفر مي باشند روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه ١٩٦ نفر به عنوان نمونه انتخاب شد؛ «روش گردآوري داده ها» شامل «کتابخانه اي»، «مصاحبه هاي اکتشافي» و «ميداني» بوده است ، جهت جمع آوري داده از پرسشنامه استاندارد بلوغ مديريت دانش شئون لاوسون (٢٠٠١) و پرسشنامه دستگاه هاي اطلاعاتي اندرسون (٢٠٠٥) و پرسشنامه استاندارد کيفيت خدمات سرک وال استفاده شده است جهت تجزيه وتحليل داده ها از نرم افزارSpss استفاده شده است .
Jin Xu, Remy Houssin, Emmanuel Caillaud & Mickael Gardoni فرضيه هاي پژوهش فرضيات اصلي ــ بين بلوغ مديريت دانش و کيفيت خدمات شعبات بانک ملي استان گلستان رابطه معناداري وجود دارد.