ملخص الجهاز:
بنابراین بر آن شدیم تا با توجه به نو پا بودن این گونه سازمانها در ایران به شناسایی و تعریف فرایندهای استراتژیک به صورت کلی برای یک سازمان هلدینگ بپردازیم.
IB} مقدمه شرکت هلدینگ شرکتی است که دارای سهام ممتاز و یا عمده چندین شرکت دیگر است،به این معنا که در هیئت مدیریه آن شرکتها حداقل یک عضو نماینده دارد و بنابراین دارای حق رای است و میتواند از این طریق آن شرکتها را مدیریت و کنترل کند و از مزایای حاصل از کسب و کارهای مختلف نیز منتفع شود.
معرفی محصولات در کنار محصول اصلی به این معنی است که میتوان همزمان با ارائه محصولات یک واحد تابعه محصولاتی مرتبط از واحدهای دیگر نیز ارائه شود.
1-6-مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات تسهیم خدمات،از حمله اطلاعات مورد نیاز در بین واحدهای یک سازمان هلدینگ به عنوان یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش هزینههای دسترسی به اطلاعات مطرح است.
مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از دو جزء زیر تشکیل شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 1-اجزای سازنهد زنجیره تامین در یک سازمان هلدینگ تهیه و پردازش دادهها و ارائه اطلاعات مورد نیاز؛ 2.
2-1-مدیریت سرمایهگذاری شرکتهای هلدینگ دارای این مزیت هستند که میتوانند با شناسایی چرخه عمر محصول ارائه شده و هدفی که در منظر مالی خود با توجه به این مورد تعیین میکنند،سود برخی از واحدها را برای سرمایهگذاری در واحدهای دیگر به کار برند.
بنابراین این فرایند نیز در منظر فرایندهای داخلی یک شرکت هلدینگ لحاظ شده است.
در ادامه فرایندهای استراتژیک برای ایجاد همافزایی در یک سازمان هلدینگ در شکل(2)آورده شده است.