خلاصة:
از عقاید شرکتهای مورد مطالعه ما به این نکته پی برده اند که چگونه می توانند به طور مستمر از این نوآوریها استفاده کنند ما رویکرد آنها را چرخه واسطه گری دانش می نامیم. این روش از چهار بخش بهم وابسته تشکیل شده است. بدست آوردن عقاید خوب، زنده نگهداشتن عقاید، تصور استفاده های جدید قدیمی و آزمون این مفاهیم نظری.
ملخص الجهاز:
"جلسه به مدت 10 دقیقه به تأخیر افتاد،زیرا مهندسان میخواستند ببینند این دوربین جدید چگونه طراحی شده و حافظه تکنیکی سازمانها یا افراد خیلی زود از بین میرود و اگر این حافظه به صورت مداوم تقویت نشود و اندوختههای آن مورد بهرهبرداری قرار نگیرد و از همه مهمتر بر اندوختههای آن اضافه نشود جریان میرایی آن تسریع خواهد شد.
ادیسون به جای تمرکز بر روی یک اختراع یا یک زمینه تخصصی خاص و یک بازار بخصوص،مسیر و روشی برای فکر کردن و کار کردن به وجود آورد که مخترعین را قادر میسازد تا در داخل یا حتی خارج از بستر دانش مورد نظر، یادگیری ایدههای جدید را تداوم بخشند و از آنها در موقعیتهای بدیع و تازه استفاده کنند.
بررسی راه حلهای احتمالی یک ایده خوب و طرح آن برای تولید یک محصول،به خودی خود ارزشمند است اما این ایده نیازمند آن است تا از طریق شاخصهای قابل ارزیابی،بررسی شود و اگر نتیجه موفقیتآمیز بود برای اجرا به شرکت معرفی گردد.
هر یک از پروژههای جدید به گروه مشاورین آموخته است که کدامیک از مشتریها درست عمل میکنند و کدام اشتباه،بنا بر این گروه خیلی زود میتواند تکنیکها و مدلهایی را بیش از پیش برای عرضه در داخل هیولت پاکارد ارائه کند.
نوآوری میتواند در هر جایی ترویج شده و مورد حمایت قرار گیرد به شرط آنکه به افراد فرصت داده شود تا ضمن رعایت اصول،ایدههای خوب خود را مطرح کنند و برای این کار تشویق شوند،فرقی نمیکند که منبع این ایدهها داخل یا خارج سازمان باشد."