خلاصة:
تحقیق حاضر با هدف تاثیر تعهد مدیریت در کیفیت خدمات بر رضایت شغلی کارکنان در صنعت هتل-داری در هتل¬های پنج ستاره استان آذربایجان شرقی، شامل: هتل¬های پارس ائل گلی و شهریار در تابستان 1395صورت پذیرفته است. داده¬های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه¬گیری تصادفی ساده از کارکنان هتل¬های پنج ستاره شهر تبریز و با ابزار پرسش¬نامه جمع¬آوری شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده¬ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم¬افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده¬ها استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تعهد مدیریت در کیفیت خدمات و هر یک از ابعاد آن (آموزش، توانمندسازی و پاداش) بر رضایت شغلی کارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد. و همچنین نشان داده شد که پاداش دارای بزرگ¬ترین مقدار ضریب مسیر است و تاثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر رضایت شغلی بیشتر است.
This research aimed to study the impact of management commitment, in service quality, on job satisfaction of employees in the hotel industry in five-star hotels of Eastern Azarbaijan province. The hotels included Pars Elgoli and Shahriar, and the study took place in the summer of 2016. Following simple random sampling, questionnaires were used for data collection. Participants were the employees of the five-star hotels in Tabriz City. This is an applied research; the data collection is descriptive, and it follows surveying. With the help of Structural Equation Modeling, the Smart PLS Software was used to analyze data. The results showed the management commitment, in service quality, including education, empowerment and rewarding, had a positive and significant effect on job satisfaction of employees. The results also showed that the reward had the largest path coefficient and that its impact on job satisfaction was higher than other variables.
ملخص الجهاز:
نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تعهد مدیریت در کیفیت خدمات و هر یک از ابعاد آن (آموزش ، توانمندسازی و پاداش ) بر رضایت شغلی کارکنان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
در این بخش مدلی مفهومی جهت تأثیر تعهد مدیریت در کیفیت خدمات بر رضایت شغلی کارکنان در صنعت هتل داری، با مطالعه روابط سازه های مطرح شده ، پیشینه تحقیق و ادبیات موضوع ارائه میگردد.
(رجوع شود به تصویر صفحه) در فرضیه اول ضریب مسیر ٠/٨٣٦ است و با توجه به مقدار احتمال معناداری(برابر با ٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠٥ میباشد میتوان نتیجه گرفت که این ضریب مسیر در سطح خطای٠/٠٥ معنی دار است یعنی تعهد مدیریت در کیفیت خدمات بر رضایت شغلی تأثیر معنیدار و مثبتی دارد.
نتیجه گیری تحقیق حاضر با هدف تأثیر تعهد مدیریت در کیفیت خدمات بر رضایت شغلی کارکنان در صنعت هتل داری درهتل های ٥ ستاره استان آذربایجان شرقی، شامل : هتل های پارس ائل گلی و شهریار در تابستان ١٣٩٥صورت پذیرفته است .
به طور کلی نتایج به دست آمده از این تحقیق حاکی از آن است که تعهد مدیریت در کیفیت خدمات و هریک از ابعاد آن (آموزش ، توانمندسازی و پاداش ) بر رضایت شغلی کارکنان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
The Effect of Job satisfaction on Organizational Commitment and Job Performance Relationship: A Case of Managers in Malaysia,s Manufacturing Companies, European Journal of Social Sciences, Vol 18, No 4,pp.