خلاصة:
در سالهای اخیر به خصوص دو دهه اخیر قرن 14 شاهد تغییر و تحولات زیادی در ابعاد متفاوت زندگی هستیم. یکی از این ابعاد نوآوری ایجاد تغییرات مهم درمتد مطالعه و یادگیری است. بررسی ها نشان میدهد افراد موفق در
تحصیل عمدتا دارای روش صحیح مطالعه هستند. این که مشخص شود کدام متد مناسبترعصرجدید است.نیاز به
تحقیق وپژوهش دارد. ازمهمترین روشهای نوین مطالعه میتوان روشهای یادگیری ساختاری و مفهومی» تندخوانی»
درخت حافظه, استفاده ازتکنولوژی» ترکیبی,» آزمونیء خلاقانه» خودآموزی» بسختم» موسیقی بدون کلام و....را نام برد.
احداف میم این تحقیق آگاهی از مند نوین مطالعه وارانه الکروییمناسب و کاربردی برای دانشجویان علاقمند به
پیشرفت تحسولی است روش تحتیق از انظر نع کمی»ااز انظراهدف کاربردی او از نظر روش جمع ور ی ادادمها
توصیفی اکتشافی ویس از وقوع است. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محتق ساخته/است که قبل از انجام تحقیق,
روایی و پایایی آن محاسبه شد. پرسشنامه حاوی ۳۰ گویه در مقیاس لیکرت و با ۶ طیف پاسخ بر اساس ۷ فرضیه
تحقیق است. جامعه آماری حدود ۳۰ هزار نفر بود که حجم نمونه با سطح خطای استفاده از فرمول نمونهگیری
کوکران, ۳۸۰ تفر شه و بل از روش انموته گبری اتسادطی طبقه ای پرسشنامه در سین نها توز ماش
پس از جمع آوری پرسشنامه ها آنالیز دادهها با استفاده از هوش مصنوعی شاخه شبکه عصبی انجام شد. از مهمترین
نتایج به دست آمده میتوان این موارد را ذکرکرد: اکثریت دانشجویان متد نوین مطالعه و یادگیری را نمیشناسند. با
معرفی این روشها به طورخلاصه درراهنمای پرسشنامه. اکثریت افراد تاثیر و رابطه این روشها را در ارتباط طولی
وعرضی بین دروس مختلف موثر دانستد. با تایید نقش متد نوین مطالعه در میزان خلاقیت. ابتکار و شکوفایی
استعداد افراد در این طرح به وضوح میتوان نیاز به استفاده از این روشها را جهت پرورش افراد خلاق و شکوفایی
انیا ربا کردم کیت باس ادهنتگان رف انار باارتباط بیس استناد از روشهای انوین اسطانده
و پژوهشگرشدن افراد و نیز فعالیت علمی و موفقیت آتها دراین زمینه راتایید کردهاندو.. در پایان راهکارهای مناسبی
جهت رفع موانع موجود ارائه شده است.
ملخص الجهاز:
از مهمترين نتايج به دست آمده ميتوان اين موارد را ذکرکرد: اکثريت دانشجويان متد نوين مطالعه و يادگيري را نميشناسند، با معرفي اين روش ها به طورخلاصه درراهنماي پرسشنامه ، اکثريت افراد تاثير و رابطه اين روش ها را در ارتباط طولي وعرضي بين دروس مختلف موثر دانستد، با تاييد نقش متد نوين مطالعه در ميزان خلاقيت ، ابتکار و شکوفايي استعداد افراد در اين طرح به وضوح ميتوان نياز به استفاده از اين روش ها را جهت پرورش افراد خلاق و شکوفايي استعداد آنها را بيان کرد، اکثريت پاسخ دهندگان به پرسشنامه ، تاثير و ارتباط بين استفاده از روش هاي نوين مطالعه و پژوهشگرشدن افراد و نيز فعاليت علمي و موفقيت آنها دراين زمينه راتاييد کرده اندو...
ضرورت انجام پزوهش حاضر اين است که با توجه به بالا بودن تعداد جمعيت جوان استان خوزستان ، وجود پتانسيل بسيار بالا براي رشد و توسعه استان توسط جوانان و اساتيد دانشگاه ، با انجام اين تحقيق مي توان ميزان آشنايي، استفاده و تاثير روش هاي نوين مطالعه را در موفقيت و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان را تحليل کرد و جهت رفع مشکلات موجود راهکارهاي لازم را ارائه داد.
(نمودار شماره ٥ مربوط به فرضيه سوم ) مطابق نمودار فوق ، نتايج حاصل ازتحليل فرضيه سوم تحقيق ( متد نوين مطالعه و يادگيري در خلاقيت و ابتکار دانشجويان موثر هستند) چنين شد که با توجه به پاسخ ٢٠% و ٣٦% و ٢٨%و ١٢% افراد به گويه هاي الف تا د و ...
(نمودار شماره ٦ مربوط به فرضيه چهارم ) مطابق نمودار فوق ، نتايج حاصل ازتحليل فرضيه چهارم تحقيق ( متد نوين مطالعه و يادگيري در پژوهشگر بودن دانشجويان موثر است ) چنين شد که با توجه به پاسخ ٢% و ٢٧% و٤٠% و ٢٣% افراد به گويه هاي الف تا د و ...