خلاصة:
کنسروغول نوشتهی مهدی رجبی، نوعی فانتزی است که در دو سطح واقعی و فراواقعی ساخته شده است. در دنیای واقعی رهایی نوجوان از سلطهی آموزش مستقیم و نیز زندگی دور از انتظارات بزرگترها، در بستر نمایش کشمکشهای بزرگ تجربه میشود. در بخش فراواقعی، آمدوشد وی به دنیای جادوگر، غول و رؤیا، حرکت فرد از خودآگاه به ناخودآگاه را تداعی میکند. این سفر به پیوند تضادهای درونی و بیرونی فرد انجامیده و حاصل آن وحدت تضادهاست که سبب دستیابی به پاداش «بلوغ» است. این پِژوهش به شیوه تحلیلی توصیفی با تأکید بر چهارچوب نظری «فردیت» مدنظر یونگ و درآمیختن آن با «سفر قهرمان» کمپل، کوشیده به شناخت این فرایند مهم بپردازد. حاصل کار نشان میدهد که برعکس الگوهای فراواقعگرایانه کهن در سفرهای مثالی، در این سفر قهرمان با بحرانهای کودکی و نوجوانی واقعی در دنیاهای فراواقعی درگیر است و از رهگذر شناخت شرارتها و تجربهنمودن ترسها، با انتخاب خود از آنها فاصله میگیرد و به دنیاهای واقعی میرسد. حاصل اینگونه داستانها، فردیتیافتن قهرمان از رهگذر تجارب واقعی است.
Canned Giant" (By Mehdi Rajabi), is made by both real and supernatural. In the real world effect of teenage liberation from the domination of direct training and living away from parents and greater expectations, in large duct conflictshow is an experience. The supernatural novel, the movement of children to the world of wizards, giants and dreams, the unconscious to the conscious person to travel to link internal and external conflicts and culminates a result of the independence, unity contradictions that provides access to great rewards maturity.The result in travel patterns show that opposite ofold supernatural example, in the Hero's Journey with conflictreal childhood and adolescence is involved in supernatural worlds, and through understanding and experiments, depravity and fairs , Help people with their choice rather than a mediator, they have spaced and real worlds and not the sample and reaches the old-model. The result of novels, personal growth and individuality Find the hero through real experiences.
ملخص الجهاز:
در سفر شخص محوری و به تبع او سایر اشخاص داستان ، «تکوین فردی» برای مخاطب تقلیدگر با ذهن بیتجربه (کودک و نوجوان ) مطمح نظر است که از دنیای عادی خود فاصله میگیرد.
بررسی کشمکش های درونی شخصیت محوری در داستان کنسرو غول و غلبه وی بر آن ها، به عنوان ابزار آموزش مخاطبان کودک و نوجوان ، علاوه بر یاریرساندن به رشد و تعالی گروه سنی مدنظر، زوایای پنهان روایت را آشکار میکند.
کشمکش های شخصیت محوری؛ پایان عزیمت و آغاز تشرف توکا کودکی است که مانند سایر کودکان بحران هایی مانند ترس از معلم خشن ، داشتن هم کلاسیهای بد و چاق و کتک خوردن از آن ها، درس ریاضی، نداشتن حامی در دنیای خارج یعنی خانه (پدر) و مدرسه (هم کلاسی خوب )، ترس از مادر ناتوان و منفعل ، چپ دستی در نوشتن ، شرارت در محیط مدرسه و خانه ، شب ادراری، عقده ناتوانی فیزیکی و مسائلی مانند آن ها را در دنیایی واقعی تجربه میکند.
عباسی، ١٣٩٤: ٧٣) در رمان کنسرو غول ، مرگ پدر و کنش های ترسناک جنایتکار در گذشته اتفاق افتاده ، انواع ترس ها در زمان حال برای کودک داستان جریان دارد و آینده زمانی است که مخاطب رمان انتظار آن را دارد؛ زمان رشد و رسیدن قهرمان به هدف .
چندین شیء مثبت نیز در رمان وجود دارد که سبب عبور قهرمان از کشمکش ها میشود: کتاب ها: در این رمان سه کتاب داستان جنایتکار، کتاب ریاضی زرد و کتاب های پدر قهرمان معرفی شده اند.