ملخص الجهاز:
"با توجه به اینکه قم به مرکز نزدیکتر بود،در تهران با جناب استاد سید حسن میرخانی آشنا شدم،و این استاد بزرگوار،بنده را راهنمایی کرد و با همان مجموعهء هنر خطی که ایشان به صورت جزوه (به تصویر صفحه مراجعه شود) منتشر میکرد مرا راهنمایی نمود و من خط نستعلیق را ابتدا از سرمشقهای خطوط این استاد شروع کردم.
من پس از اینکه از بنیاد شهید بیرون آمدم،وقت بیشتری را مصرف کار خط و خوشنویسی کردهام،و چون بچههایم در همین خطوطی که من کار میکنم و یا به قلمروهای تذهیب و مینیاتور هم علاقندند با سه پسرم مجموعا به (به تصویر صفحه مراجعه شود) انجام همین کارهای هنری خوش هستیم و در یک محیط خانوادگی،سختکوشانه،کار و باری مگر هنر و اندیشهورزی در این عرصات نداریم.
-متأسفانه،حتی یادم هست که تاریخ و جغرافیای سال پنجم به خط آقای سلحشور بود و چاپ (به تصویر صفحه مراجعه شود) خیلی قشنگی هم داشت؛لذا طبیعی است که محیط ایران،میطلبید که انسان این خط را کار کند.
مخصوصا با دوستان هنرمند که نشست و برخاست داریم این مسئله مطرح میشود که چرا انجمن خوشنویسان ایران،خط اول و دوم تعیین کرده است و میگوید نستعلیق خط اول و مثلا ثلث یا نسخ خط دوم، درحالی که هر کدام برای خود،شأن خاصی دارند.
اخیرا-در این چندسال انقلاب-گروهی از خطاطان جوان و خوب، در نسخ و ثلث پا گرفتند و انصافا به اینان امید بسیار زیاد است،حتی در این اواخر که جناب آقای خاتمی،وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی،حکم مجددی به بنده برای نمایندگی در انجمن خوشنویسان لطف فرمودند، تأکید داشتند که باید همه رشتههای خطوط اسلامی ترویج شود."