خلاصة:
هدف از انجام این تحقیق مدلسازی نقش تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی در عشق به برند هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتسال ایران است که به صورت موردی در باشگاه فرهنگی ورزشی فرش آرای مشهد با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه این تحقیق، هواداران باشگاه ورزشی فرش آرای مشهد بودند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و از آمار استنباطی در سطح معناداری 05/0 استفاده گردید. با توجه به مقدار ضریب مسیر بین بازاریابی ارتباطی و شخصیت برند برابر با 24/0 که مقداری مثبت میباشد و مقدار آماره تی (t) مربوط به آن برابر با 16/15، بنابراین با اطمینان 95 درصد میتوان نتیجه گرفت که این ضریب مسیر در سطح خطای 05/0 معنادار است و وجود رابطه معنادار و مستقیم (مثبت) بین بازاریابی ارتباطی و عشق برند تایید می شود. به طور کلی طراحی مدل معادلات ساختاری نقش بازاریابی ارتباطی بر عشق برند هواداران لیگ برتر فوتسال ایران، بیانگر آن است که نیاز به ورود مفهومی جدید به نام عشق در باشگاههای لیگ برتر ایران نیازی جدی است و لازمه رسیدن به این مهم و بهرهگیری از نتایج مثبت این ورود در فوتبال ایران، توجه بیشتر به نیازها و خواستههای هواداران می باشد.
ملخص الجهاز:
ir Developing the Model of the Role of Communication Marketing on the Brand Love of Iran Futsal Premier League Fans (Case Study: Mashhad Farsh Ara Sport Cultural Club) Shajie, K.
(PhD) Abstract The aim of this study was to develop the model of the role of communication marketing tactics in the brand love of Iran futsal premier league clubs fans which was a case study in Mashhad Farsh Ara sport cultural club using structural equation modeling.
Keywords: communication marketing, brand love, fans, Mashhad Farsh Ara, futsal.
با آنکه دهه ها از بررسي نوع نگرش مشتريان به برندها و اثرات آن بر رفتار مشتريان ميگذرد اما در طول چند سال اخير روند تحقيقات به سمتي حرکت 1 - Brand love 2 - Caroll, Ahuvia کرده است که بسياري از اين تحقيقات ميزان شيفتگي مشتريان و به عبارتي بهتر، عشق مشتري به برند را کانون توجه خود قرار داده اند (٢٠).
نتايج تحليل عاملي تائيدي متغيرهاي مربوط به فرضيه اول ابعاد متغيرها بار عاملي آماره t مديريت دانش 11/24 0/64 کيفيت خدمات 14/95 0/80 بازاريابي ارتباطي رضايت 13/60 0/74 اعتماد 3/92 0/65 تعهد 11/29 0/64 عشق برند مهرباني 4/93 0/70 احساسات شديد 2/16 0/55 همچنين در جدول شماره ٢ مقادير شاخص هاي برازش نشان داده شده است .
در نهايت با توجه به نتايج تحقيق مشخص شد که ارتباط معناداري بين مولفه هاي بازاريابي ارتباطي و عشق برند هواداران باشگاه ليگ برتر فوتسال (فرش آرا) ايران برقرار ميباشد.