ملخص الجهاز:
"حرکات سریع گردن برای کنترل محل+کجوکوله شدنها+هجو قرار دادن معیارهای اجتماعی و گاهی اخلاقی که از بس در فیلمهایش آن را ادامه داده،خودبهخود تبدیل به مؤلفهای برایش شده+اجرای نوعی باله مردانه و پنگوئنوار از خونسردی و طماءنینه مالامال از بدخواهی و نشئه شدنهای کاملا هیستریک«حاصل تمایلات سادیستیک»به خاطر وقایع ناگواری که برای دشمنانش اتفاق میافتد+عصبیت و خشمی که آرامترین شیوهء بیانی را به کار میبندد و در ابتدا خیلی ظریف است ولی بعدا نهایت خشونت را پیاده میکند+طرز کاربرد کلمات و مکثهایی که نشانه تحلیل هجاهای گفتگو و اندیشیدن میشود: با نهایت احساس از Motif گنگستریزم صحبت کردن،که گویی مذهبی مقدس برای تراولتاست+چشمهایی که همواره و به هر شکل شوخند و نگاهها:عمیق و کاونده و تراژیک که این آخری در پس چشمهای پف کردهاش همواره هشداردهنده عواقبی است+در برخورد با زنان رفتاری ابرکارشناسانه دارد:مثل چارلز داروینی است که درباره استمرار حیات یک خزندهء قبلا شناخته شده تئوری بسازد و خارج از خطر ریسک کردن پیرامون فرضیهء تکامل انسان بماند یا مندلیفی که آشنا و وارد به محیط جدول معروفش، محل عناصر را به دلخواه بالا و پایین کند+عموما زنها برایش حکم«مواد کار»یا«سازههای»یک ترکیب را دارند،ترکیبی که جزء مواد اولیه صنعتی است که تراولتا با آن حکم«صنعتگر»مییابد.
یا نماهای کامپیوتری هلیکوپتر حامل اره ماهی که بالای رودخانه در حال پرواز است و دست کمی از بک پروجکشنهای قدیم ندارد بعلاوهء صحنهءافتضاح اصابت گروگان پرت شده از اتوبوس هوایی، به ساختمان تجاری و انفجار زنندهاش توسط افکت کامپیوتری که به شکل ناهنجاری قابل تشخیص است!اینها گویای عدم کفایت امکانات کارگردان است که تأسفبرانگیز مینماید و پرداخت سهلانگارانهء«اسکیپ وودز» فیلمنامهنویس«که در جمع فیلمنامهء بیدروپیکری به سنا تحویل داده» خصوصا در کلک تراولتا بابت قالب کردن جنازهء بدلش برای مختومه شدن پروندهء اره ماهی!این گره سینمایی در اطلاعرسانی یک نریشن،مردابی بوده که دومینیک سنا،نباید تن به غرق شدن در آن میداده."