خلاصة:
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر مربیگری مشتری مداری بر عملکرد فردی کارکنان بانکهای رفاه غرب استان مازندران میباشد. پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری تمامی کارکنان بانکهای رفاه غرب استان مازندران در سال ۱۴۰۰ به تعداد 230 نفر میباشند. حجم نمونه طبق جدول مورگان 140 نفر و نمونهگیری به روش تصادفی ساده میباشد. ابزار گردآوری پرسشنامه استاندارد میباشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0. 7تایید شد. برای تجزیهوتحلیل آماری یافتهها، از آمار توصیفی و استنباطی استفادهشده است. در بخش نخست، تجزیهوتحلیل توصیفی یافتهها بهصورت ترسیم جداول و نمودارهای فراوانی ارائهشده است. در بخش دوم برای استنباط آماری و آزمون فرضیات از نرمافزار آماری SPSS نسخه 24 و مدلسازی معادلات ساختاریSmart Pls استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که مربیگری مشتری مداری بر عملکرد فردی کارکنان تاثیر دارد.
ملخص الجهاز:
پر واضح است كه عدم توجه به موضوع مورد بررسی در تحقیق حاضر در بانک رفاه می تواند فرهنگ این سازمان را به سمت غفلت کارکنان از رفتار مشتری مداری در سازمان هدایت نماید كه طبیعتاً بر كیفیت عملکرد فردی تأثیر گذاشته و كاركنان را بعنوان عاملی كه باید نیروی محركه سازمان باشد، به عنوان عدم مزیتی در شرایط رقابتی حاضر در فضای بانکداری كشور سوق می دهد.
لذا با توجه به مطالب بیان شده به دنبال پاسخ این سوال میباشیم که آیا مربیگری مشتری مداری بر عملکرد فردی کارکنان در بانکهای رفاه غرب استان مازندران تاثیرگذار Maryam et al Hennig-Thurau Sergeant and Frenkel Bhat & Darzi Hamdan Jardon and Dasilva Ajili and Bouri 2- مبانی نظری و پیشینه پژوهش مربیگری مشتری مداری:مربی گری را می توان به عنوان یک فعالیت سازمانی مرتبط با توسعه و بهسازی توصیف کرد که شامل توسعه مهارت های حرفه ای و شخصی است(والکر 1 ،2011).
(به تصویر صفحه رجوع شود) شکل1-مدل مفهومی پژوهش (عابدینی و همکاران، ۲۰۲۰) 5- روش شناسی پژوهش هدف پژوهش حاضربررسی تاثیر مربیگری مشتری مداری بر عملکرد فردی کارکنان بانک های رفاه غرب استان مازندران است که ازلحاظ هدف، یک تحقیق کاربردی وازنظر گردآوری دادهها، کمی محسوب میشود.
فرضیه پژوهش :مربیگری مشتری مداری بر عملکرد فردی کارکنان بانک های رفاه غرب استان مازندران تاثیر دارد.
فرضیه پژوهش :مربیگری مشتری مداری بر عملکرد فردی کارکنان بانک های رفاه غرب استان مازندران تاثیر دارد.
7-پیشنهادات کاربردی منتج از فرضیه پژوهش بر اساس فرضیه پژوهش مشخص شده است مربیگری مشتری مداری بر عملکرد فردی کارکنان بانک های رفاه غرب استان مازندران تاثیر مثبت و معناداری دارد.