خلاصة:
یکی از نیازهای اساسی در جوامع انسانی و سازمانها موضوع رهبری است. انسانها بهطور فطری، هم رهبرند و هم پیرو. با دگرگونیهایی که در محیط بینالملل رخ داده است، سبکهای سنتی رهبری برآمده از تجربه و دانش بشری، پاسخگوی همه نیازها نیست و اکنون به الگوهای مؤثرتر رهبری بیش از هر زمان دیگری احساس نیاز میشود. سبک رهبری شهید قاسم سلیمانی نمونهای از الگوی جدید و منحصر به فرد رهبری است که شناسایی و تحلیل دقیقتر آن میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروز در عرصه بینالملل باشد. این پژوهش با هدف استخراج سبک رهبری فراملی در مکتب شهید سلیمانی بر پایه روش فرا ترکیب انجام شده است. این مطالعه از جهت نوع کاربردی و شیوه بررسی آن براساس طرح تحقیق، توصیفی _ تحلیلی(اسنادی)، میباشد که ضمن تحلیل و تشریح الگوی رهبری به موضوع رهبری فراملی با حضور شخصیتی چون سردار شهید سلیمانی به ابعادی همچون اندیشه راهبردی، موقعیتسنجی، تعامل فرهنگی، آگاهی محیطی، مهارتهای ارتباطی، مربیگری و نهادسازی بینالمللی را یافته و مورد تحلیل قرار داده است.
One of the basic needs in human societies and organizations is the issue of leadership. Humans are innately both leaders and followers. With the changes that have taken place in the international environment, traditional leadership styles based on human experience and knowledge do not meet all needs, and now more effective leadership models are needed than ever before. The leadership style of Martyr Qassem Soleimani is an example of a new and unique leadership model, the identification and more accurate analysis of which can solve many of today's problems in the international arena. This research has been carried out with the aim of extracting the transnational leadership style in Shahid Soleimani school based on the meta-combination method. The aim of this study was to extract the transnational leadership style in Shahid Soleimani school based on the meta-combination method. Article (document), 134 codes, 45 components and 4 categories were extracted and identified as research findings.Therefore, while analyzing and explaining the leadership model on the subject of transnational leadership with the presence of a personality such as Sardar Shahid Soleimani, dimensions such as strategic thinking, positioning, cultural interaction, environmental awareness, communication skills, coaching and international institution building were found and analyzed. have given.
ملخص الجهاز:
رهبر خدمتگزار به خودی خود انگیزه بیشتری دارد و این انگیزه معنوی را در راستای ارتقای عملکرد در اختیار زیردستان خود قرار میدهد(اوترو ، وارلا و بانده 1 ،201 > شیخزاده در جمعبندی به نقل از دنیس و باکارنی(2005) هفت سازه عشق الهی، تواضع و فروتنی، نوعدوستی، توانمندسازی، اعتماد، ترسیم چشمانداز و خدمترسانی را عناصر اصلی رهبری خدمتگزار معرفی کرد(شیخزاده،13 > جدول (7) ابعاد تأثیرگذار سبکهای رهبری در رهبری فر > رهبری اصیل رهبری اخلاقی رهبری متواضعانه رهبری خدمتگزار تحولآفرین رهبری م > خودآگاهی جهتگیری مردمی خودآگاهی ترسیم چشمانداز نفوذ آرمانی > جنبههای درونی اخلاق انصاف متعالی بودن توانمندسازی ترغیب به تفکر ارزشگ > پردازش متعادل اطلاعات تسهیم قدرت تقدیر از نقاط قوت دیگران نوعدوستی انگیزش الهامبخش روحیهای تیمی د > شفافیت ارتباطات با کارکنان نگرانی برای پایداری(ثبات) تصدیق مشارکت دیگران اعتماد ملاحظات ف > عمل به ارزشهای ثابت پرهیز از عصبیت پذیرش میان فردی و تنظیم عواطف دیگرا > پیگیری کردن هدف با علاقه هدایت اخلاقی > رهبری با قلب وضوح نقش > ایجاد ارتباطات با دوام ص Otero, Varela & Bande مکتب شهید قاسم سلیمانی مکتب مجموعه جهانبینی و باور انسان است که به تفسیر انسان و جهان میپردازد؛ هنجارهای انسانی را مشخص و معین میسازد؛ نیاز انسان را به جهانبینی برطرف، و در نهایت نظام ارزشی برای زیستن و چگونه زیستن ارائه میکند.