ملخص الجهاز:
"متون دقیق و علمی در زمینه سازهای کوبهای به قدری اندک هستند که خود من،آخرین مقاله ارزشمندی را که در این زمینه خواندهام به خوبی به یاد دارم و آن هم مقالهای بود که کلیتون مک کان10،نوازنده گروه کوری11در اواخر سالهای هشتاد نوشته بود و از آن به بعد،مطلب مفیدی در این زمینه چاپ نشده است!از همین رو تصمیم گرفتم،طی سلسله مقالههایی،نکات و دستور العملهای با ارزشی را که طی سالها کسب تجربه آموختهام،به نوازندگان سازهای کوبهای ارائه کنم،با این امید که آنها درک دقیقتری از سازی که انتخاب کردهاند، داشته باشند و اهمیت آن را درک کنند و به نوبهء خود در ارائه روشها،تکنیکها و تئوریهای نواختن این سازها،گام بردارند.
به همین دلیل نوازنده ساز کوبهای باید کل اثر و جزئیات آن را با دقت بداند و نه تنها نقش خود را درست انجام بدهد،بلکه بر این نکته نیز واقف باشد که همهء نوازندگان داخل ارکستر،گوش به صدای ساز او سپردهاند.
تشخیص زمان مناسب برای انجام این دو کار، مهمترین وظیفه نوازنده ساز کوبهای است و یک نوازندهء ماهر سازهای کوبهای با همین هوشیاری است که میتواند سطح کار ارائه شده توسط ارکستر را بالا ببرد و یا آن را ضایع کند.
مشکل دیگری که در مورد سازهای کوبهای وجود دارد این است که پس از اجرای کنسرت،سازهای دیگر با دقت حمل میشوند،اما سازهای کوبهای،به خاطر ظاهر غلط اندازشان، آسیبناپذیر به نظر میرسند و معمولا توسط افرادی که سازها را حمل میکنند،روی بقیه سازها و یا در انتهای وانت پرتاب میشوند!نوازنده ساز کوبهای باید متوجه این سوء تفاهم از سوی افراد ناوارد باشد و با بیاحتیاطی،ساز خود را از دست ندهد."